اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست باشگاه نساجی مازندران در مصاحبه تفصیلی با فارس:

نساجی مازندران 20 سال است که درجا می‌زند

سرپرست باشگاه فوتبال نساجی مازندران گفت: سابقه نساجی مازندران از بعضی تیم‌های لیگ برتری بیشتر است اما آنها به لیگ برتر راه پیدا کردند ولی نساجی مازندران 20 سال است که درجا می‌زند.

نساجی مازندران 20 سال است که درجا می‌زند

 سید محمود اسدی در حاشیه تمرین تیم فوتبال نساجی مازندران در مصاحبه با خبرنگار ورزشی فارس در شهرستان ساری به سئوالات فارس درباه این تیم پاسخ گفت.

فارس: نحوه انتخاب بازیکنان در تیم فوتبال نساجی چگونه است؟

اسدی: ما از 27 خرداد تست‌های مرحله اول خود را شروع کردیم، از یکم تا ششم تیرماه مرحله دوم تست‌گیری را شروع کردیم و مرحله نهایی تست‌گیری را آغاز کردیم اما تعداد استقبال‌کننده‌ها زیاد است.

حضور در تست نساجی مازندران برای این جوانان یک نیروی محرکه‌ای می‌شود و برای ادامه راه ورزشی این جوانان شاید همه این جوان‌ها انتخاب نشوند ولی همین که به آنها بها داده شده تا بتوانند در تیم نساجی تمرین کنند یک خط شروع خوبی برای‌شان است.

فارس: کادر تیم نساجی در فصل جدید به چه صورت است؟

اسدی: کادر فنی تیم نساجی تقریبا همان کادر سال قبل است، یعنی هفت بازی آخر که گرائیلی هدایت تیم را بر عهده گرفت خوب بوده و شرایط را ادامه خواهد داد.

کمک‌هایش هم محب‌السلام و سید داود حسینی بودند، حسن‌پور هم فعلا در کنار تیم است و حسین‌جانی هم که پارسال در کنار گرائیلی حضور داشت الان هم به عنوان کمک حضور دارد.

فارس: تمرینات نساجی از کی آغاز شده است؟

اسدی: به دستور قاسم‌نژاد، تمرینات خودمان را شروع کردیم و قنبری هم به عنوان مدیرعامل در کنار تیم حضور دارند و فعلا داریم کارها را به جلو می‌بریم تا اوضاع نساجی مثل سال‌های قبل نشود.

ما در سال‌های گذشته 10 روز مانده به شروع لیگ تمرینات خودمان را آغاز می‌کردیم و همیشه به مشکل برمی‌خوردیم ولی امسال دو ماه و نیم مانده به شروع لیگ حداقل استارت اولیه را زدیم.

 فارس: انتظار سرپرست نساجی از رسانه‌ها چیست؟

اسدی: یک انتظار از اصحاب رسانه دارم که این خبر را به مسئولان ورزشی شهر و استان انعکاس دهند، ما الان 12 روز است که استارت زدیم ولی هیچکدام از مسئولان به ما سری نزد.

به هر حال نساجی نماد فوتبال مازندران است و این را باید قبول کنیم حتی اگر این تیم در دسته سه فوتبال کشور هم بازی می‌کرد چون ریشه قوی دارد نماد فوتبال مازندران است. 

نساجی مازندران به همه مردم استان مازندران تعلق دارد.

فارس: از هواداران نساجی چه انتظاری دارید؟

اسدی: ما انتظار داریم افراد بیایند، پیشکسوتان‌ و همه حضور داشته باشند و به ما سر بزنند چون حضور آنها یک روحیه و قوت قلب است.

دوست داریم بچه‌های هیئت‌های ورزشی استان و تربیت بدنی بیایند و حضور داشته باشند چون این جوانان سرمایه‌های ما هستند اگر این بازیکنان امسال به جمع نساجی نپیوندند بازیکنانی هستند که در لیگ‌های استان مازندران حضور پیدا می‌کنند و به عنوان سرمایه‌های اصلی فوتبال مازندران در سال‌های آینده خواهند بود.

 این جوانان وقتی ببینند مسئولان ورزشی استان حضور دارند، انگیزه‌شان بیشتر می‌شود.

در حال حاضر خودمان باید به دنبال زمین بگردیم تا تمرین کنیم، واقعا این کار خیلی سخت است.

سردار قاسم‌نژاد با وجود اینکه هیچ چیزی به نامش نیست ولی ایثار می‌کند، وی آمده و هزینه می‌کند و باید به هر نحوی که شد از او حمایت کنند.

 وقتی امکانات نباشد قبول کنید نمی‌شود کاری کرد، ای کاش شما بروید بافق یزد یا سیرجان، آنهایی که فوتبال‌شان از باشگاه نساجی 40 سال عقب‌تر بود امکانات‌شان بیشتر است.

 حالا سردار قاسم‌نژاد آمده هزینه می‌کند، در شهر قائمشهر که شاید بالای 200 زمین فوتبال برای تمرین وجود دارد یک زمین فوتبال برای تمرین ما وجود ندارد و در اختیار ما زمین قرار نمی‌دهند، بسیاری از زمین فوتبال را تربیت بدنی ساماندهی کرده و خود نیز در آن سهمیه دارد و هفته‌ای دو ساعت در اختیار تربیت بدنی است در حالی که هفته‌ای یک ساعت را هم در اختیار ما قرار نمی‌دهند زیرا همه جا یا پول می‌خواهند و یا چیزهایی همانند لباس ورزشی و توپ.

فارس: نساجی از مسئولان چه می‌خواهد؟

اسدی: حداقل انتظار ما این است که از تیم نساجی حمایت شود با توجه به مشکلاتی که تیم نساجی مازندران دارد، به نظرم اگر از سردار قاسم‌نژاد حمایت نشود او هم تیم را مدیریت نمی‌کند.

فارس: گیر نساجی کجا است؟

اسدی: نباید برای ثبت قرارداد بازیکن یا رضایتنامه و جذب آن این همه دردسر داشته باشیم، هزار و یک حرف و حدیث برای تیم وجود دارد.

بسیاری از تیم‌ها به لیگ برتر آمدند و رفتند، شما باشگاه سپاهان اصفهان که دو سال پیش در لیگ برتر به فینال باشگاه‌های آسیا صعود کرد را در نظر بگیرید، این تیم در مجموع 5 هراز هوادار دارد ولی ما در لیگ دسته یک وقتی با تیم انتهای جدولی بازی می‌کنیم در استادیوم شهید وطنی 20 هزار هوادار برای نساجی جمع می‌شوند در حالی که شهر ما هم‌اکنون 300 هزار نفر جمعیت دارد و با اصفهان قابل مقایسه نیست.

 صبا باطری هم که به جام باشگاه‌های آسیا صعود کرده بود یک‌هزار و 500 هوادار داشته است و بسیاری از تیم‌های دیگر که در این 10 یا 12 سالی که لیگ برتر هستند همانند مس کرمان، مثل صبای قم و فجر شهید سپاسی و گهر درود سابقه نساجی مازندران را ندارند ولی ما 20 سال است که درجا می‌زنیم زیرا همدلی بین پیشکسوتان، خبرنگاران، مسئولان، بازیکنان و رسانه‌های دیداری و نوشتاری نیست، همه باید همدل باشند و موفقیت تیم نساجی را بخواهند .

فارس: آیا نساجی امسال به لیگ برتر می‌رود؟

اسدی: همه ما ایراداتی داریم ولی مشکل ما اینجاست که اشتباهات را بزرگ می‌کنیم ولی خوبی‌ها را نمی‌بینیم، بیایم همدیگر را حمایت کنیم، مسائل و کدورت‌ها را کنار بگذاریم و بیاییم برای شادی دل مردم شهر و استان‌مان کار کنیم.

 واقعا خجالت می‌کشیم زمانی که هر شهر و استانی را می‌بینیم که تیم‌های‌شان به لیگ برتر آمدند و رفتند ولی ما از سال 73 تا به حال اگر امسال هم به این دوره از رقابت‌ها راه پیدا نکنیم دقیقا 20 سال می‌شود، 20 سال تمام است که درجا می‌زنیم، گمانم قانع به همان لیگ دسته یک شدیم.

 فارس: مشکل مازندران از اینکه تیم لیگ برتری ندارد، چیست؟

اسدی: نگاه کنید تیم ملی 50 درصدش مازندرانی هستند، تمام تیم‌های لیگ برتر، لیگ دسته یک و دو حداقل چهار یا پنج بازیکن مازندرانی مفید در تیم‌شان دارند و از بهترین‌های آن تیم‌ها محسوب می‌شوند، استقلال و پرسپولیس تهران را نگاه کنید شاکله فوتبالش مازندرانی‌ها هستند و در استانی که بازیکن داریم چرا بگذاریم دیگران از آنها بهره بگیرند.

بالای پست دیزین در دل کوه زمین چمن احداث کردند، این بسیار جالب است که ما در مازندران نمی‌توانیم زمین چمن طبیعی داشته باشیم.

در زمین موزیرج بابل چند روز گذشته در زمینی صاف و مخملی بازی کردیم که چمن‌های آن طبیعی بود ولی نمی‌دانم چگونه نمی‌شود به شهید وطنی رسیدگی کرد.

سال قبل یکی از هواداران نساجی به خاطر مراجعت به شهری دیگر جان خود را از دست داد.

برای تمرین تیم و در اختیارگیری ورزشگاه شهدای ساری با مسئولان تماس گرفتم ولی حاضر نشدند زمین را برای تمرین بدهند، البته حق هم دارند، جا دارد مسئولان هیئت استان که سال قبل زمین را در اختیار ما قرار داده بودند تشکر کنم، اگر زمین قائمشهر را داشتیم استقبال بیشتری از بازی‌های می‌شد، سال قبل تمام 26 بازی را میهمان بودیم و ساروی‌ها سال قبل به ما محبت کردند، واقعا از آنها متشکرم ولی باید قبول کنیم که فوتبال یعنی هوادار، یعنی اگر هوادار نداشته باشید فوتبال مرده است.

سال قبل در حساس‌ترین بازی ما 3 هزار هوادار آمده بودند و امیدواریم امسال دیگر این زمین آماده بشود تا دغدغه سال‌های گذشته را نداشته باشیم.

انتهای پیام/2296/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول