اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

جدیدترین تحولات میدانی و امنیتی سوریه

پیشروی ارتش در برزه دمشق و حجیره ریف‌دمشق/ کشتن ۱۰۰ فرد مسلح در دیرالزور

ارتش سوریه در حالی موفق شد پیشروی‌های چشمگیری را در «برزه» دمشق و «حجیره» ریف دمشق محقق کند که در «دیرالزور» در شرق سوریه یگان‌های ارتش سوریه یک مرکز آموزش افراد مسلح را منهدم و ۱۰۰ فرد مسلح را به قتل رساندند.

پیشروی ارتش در برزه دمشق و حجیره ریف‌دمشق/ کشتن ۱۰۰ فرد مسلح در دیرالزور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند، پیشروی‌های بزرگ و چشمگیری را در منطقه «برزه» دمشق و «حجیره» ریف دمشق، در جنوب سوریه محقق کنند.

این درحالی است که دیگر یگان‌های ارتش سوریه با هدف قرار دادن یک مرکز شلیک خمپاره در منطقه «حرستا» آن را منهدم کردند. همچنین ارتش سوریه یک مرکز آموزش افراد مسلح گروه تروریستی «القعقاع» در ریف دیر الزور را منهدم کردند.

  ***آنچه در زیر می‌آید، مشروح تحولات امنیتی به تفکیک مناطق و استان‌ها است***

دمشق و ریف دمشق: پیشروی چشمگیر در برزه و حجیره

یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند، پیشروی‌های بزرگ و چشمگیری را در منطقه برزه در دمشق پس از درگیری‌های شدید با افراد مسلح محقق کنند که براثر آن ده‌ها فرد مسلح کشته شدند.

نیروهای ارتش سوریه همچین یک مقر افراد مسلح را که در آن مواد منفجره ذخیره شده بود، منهدم کنند و 4 تک تیرانداز خطرناک در اطراف مسجد «جامع السلام» در برزه را به قتل برسانند.

از منطقه «القابون» در ریف دمشق نیز گزارش شده که درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح در این منطقه در جریان است و ده‌ها فرد مسلح نیز به دنبال هدف قرار گرفتن منطقة «سوق التهریب» از سوی ارتش سوریه کشته شدند.

در «جوبر» نیز نیروهای ارتش سوریه یک مقر افراد مسلح در منطقه «تجمع المدارس» و یک مقر دیگر در «حرمله» را هدف قرار داده و منهدم کردند.

اما از «حرستا» گزارش شده که یگان‌های مهندسی ارتش سوریه چندین بمب را در منطقة «مدیره» خنثی کردند و همزمان با آن یگان‌های ارتش سوریه نیز با افراد مسلح در حرستا درگیر شدند.

از منطقه «الحجیره» در ریف دمشق نیز خبر می‌رسد که نیروهای ارتش سوریه بیش از 60 فرد مسلح را در عملیات‌ نظامی خود در این منطقه به قتل رساندند.

همچنین ارتش سوریه در منطقه «جبال عسال الورد» در یک عملیات نظامی شماری از افراد مسلح را به قتل رسانده و دستگیر کردند و در «دوما» نیز یگان‌های توپخانه ارتش سوریه موفق شدند، مرکز شلیک خمپاره افراد مسلح از حرستا را هدف قرار دهند و منهدم کنند.

از سوی دیگر منابع آگاه سوری اخبار منتشره در برخی منابع خبری مبنی بر وقوع آتش‌ سوزی بزرگ در منطقه مسکونی «گارد ریاست جمهوری» در منطقه «قدسیا» در ریف دمشق را تکذیب کردند. 

دیر الزور: کشته شدن بیش از یک صد تروریست در شهر دیر الزور

از دیر الزور در شرق سوریه گزارش شده که نیروهای ارتش سوریه یک مرکز آموزش افراد مسلح وابسته به گروه تروریستی «لواء القعقاع» را هدف قرار دهند و افراد مسلح موجود در این مرکز را به قتل برسانند.

در مناطق المریعیه، الصناعه و جسر السیاسیه نیز یگان‌های ارتش سوریه دو قبضه توپ و چند دستگاه خودرو مجهز به تیربار سنگین افراد مسلح را منهدم کردند. در منطقه «الحمیدیه» نیز نیروهای ارتش سوریه یک مرکز تجمع افراد مسلح را منهدم کردند. 

همچنین از شهر دیر الزور، مرکز این استان گزارش شده که یگان‌های ارتش سوریه عملیات نظامی خود در این شهر به ویژه در مناطق «الجبیله» و «الحویقه» و «الرصافه» را ادامه دادند و در جریان درگیری‌های پیش آمده بیش از 100 تروریست مسلح را کشته و شمار دیگری را هم زخمی کردند که در میان کشته‌ها تروریست‌های معروفی همچون «غاندی عواد الحسین» از عناصر گروه تروریستی «کتائب الحق» وابسته به ارتش آزاد سوریه شناسایی شد.

الرقه: درگیری عناصر مسلح برای به دست گرفتن سرکردگی یک گروه تروریستی

اما از استان «رقه» در شمال سوریه گزارش شده است که یگان‌های ارتش سوریه یک مرکز تجمع افراد مسلح در نزدیکی مرکز آبیاری کشاورزی این استان هدف قرار دادند. دیگر یگان‌های ارتش سوریه نیز در یک عملیات نظامی در شهر «الطبقه» شماری از افراد مسلح را کشته و زخمی کردند.

همچنین گزارش شده عناصر گروه تروریستی «احرار الشام» وابسته به «ارتش آزاد سوریه» در خیابان «المنصور» شهر رقه برسر به دست گرفتن سرکردگی این گروه با یک دیگر درگیر شدند که در جریان آن شماری از دو طرف کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول