اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

در گفت‌وگو با فارس

مصطفی برغوثی: دیوار حائل برچیده شود

«مصطفى برغوثی» دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین، فلسطینی‌ها را به ادامه مبارزه و شدت بخشیدن به مقاومت مردمی برای برچیدن دیوار حائل مانند دیوار برلین فراخواند.

مصطفی برغوثی: دیوار حائل برچیده شود

«مصطفی البرغوثی» دبیر کل جنبش ابتکار ملی فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رام الله با فراخواندن فلسطینی‌ها به اتکاء به مقاومت و شدت بخشیدن آن و نیز ادامه مبارزه علیه اسرائیل، تاکید کرد: همان‌گونه که دیوار برلین برچیده شد، دیوار حائل نژادپرستانه باید از بین برود.

وی اظهارداشت: در پرتو کوتاهی جامعه جهانی در مجبور کردن اسرائیل به اجرای تصمیم دیوان مزبور چاره‌ای جز پیگیری‌های رسمی تحریم و مجازات اسرائیل باقی نمی‌ماند.

البرغوثی در توضیح این مطلب افزود: تصمیم دیوان لاهه مهمترین تصمیم قضائی تاریخ فلسطین به شمار می‌آید زیرا در آن بر غیر قانونی بودن شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن و قدس و نیز ساخت دیوار حائل تاکید شده است.

به گفته وی، دیوان لاهه همچنین یهودی سازی قدس را محکوم و بر ضرورت پایان این اقدامات و جبران خسارت فلسطینی‌ها تاکید کرده است.

البرغوثی تاکید کرد که تصمیم دیوان لاهه جز با تلاش‌های پیگیر و مقاومت مردمی و تحریم و مجازات اسرائیل تحقق نمی یابد از همین رو باید احزاب حاکم اسرائیل را نیز تحت فشار قرار داد و به گفت‌وگو با آن اکتفا نکرد زیرا رژیم اشغالگر از هر دیدار و گفت‌وگویی با فلسطینی‌ها به عنوان پوششی برای توسعه شهرک سازی و یهودی سازی بهره برداری می کند.

وی تصریح کرد: افزایش دامنه مقاومت مردمی در روزهای اخیر باید الگو قرار داده شده و بیش از پیش تقویت شود زیرا مقاومت تنها راه رهایی از اشغالگری و شهرک سازی است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول