اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان:

ستاد استهلال در گنبدکاووس و سایر نقاط استان مستقر شده‎اند/ تعصبات را از موضوع استهلال دور کنیم + تصاویر

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان گفت: اکیپ‎های ستاد استهلال در نقاطی از جمله شهرستان گنبدکاووس و درازنو کردکوی برای رویت هلال مستقر شده‎اند.

ستاد استهلال در گنبدکاووس و سایر نقاط استان مستقر شده‎اند/ تعصبات را از موضوع استهلال دور کنیم + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، حجت‎الاسلام ابوالفضل عامری در نخستین جلسه ستاد استهلال مناطق قومی گلستان بر اجرایی، عملیاتی و کاربردی شدن ستاد استهلال تاکید کرد و اظهار داشت: همه خدماتی که در این راستا ارائه می‎شود برای بهره کافی بردن از ماه رمضان است.

وی تصریح کرد: زمانی انجام احکام اسلامی به کام مسلمانان شیرین می‎شود که علما، روحانیون و کارشناسان با تبلیغ و ترویج مستمر و به روز احکام اسلامی نیازهای مخاطبان و علاقمندان به معارف ناب اسلامی را برآورده سازند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گلستان با اشاره به اهمیت و جایگاهی که موضوع استهلال در بین مسلمانان دارد، اظهار کرد: استهلال بعد عبادی داشته که از شعایر اسلامی است و با توجه به اهمیت خاص آن در داخل و خارج کشور، لازم است همه مسلمانان در این موضوع بر امری واحد تکیه کنند.

وی ادامه داد: مسلمانان باید اعمال دینی خود را به درستی انجام دهند تا این دین مبین، غیرمسلمان را به سمت خود بکشاند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان با اذعان بر اینکه لجاجت‎ها، عنادها و تعصبات خشک چهره اسلام را زشت نشان می‎دهد، گفت: سعی کنیم این تعصبات را از موضوع استهلال دور کنیم.

وی افزود: بحث استهلال را فقط محدود به کشور ندانید و علما و روحانیون از محدود کردن آن به یک مذهب و گرایش خاصی پرهیز کنند.

عامری با یادآوری اینکه استان گلستان از جمله مناطقی در کشور است که امکان رویت هلال ماه در آن زیاد است، تصریح کرد: در این راستا اکیپ‎های ستاد استهلال در نقاطی از جمله شهرستان گنبدکاووس و درازنو کردکوی برای رویت هلال مستقر شده‎اند.

 

 

 

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز در این جلسه گفت: ضرورت دارد همه مسلمانان در شروع و خروج از ماه مبارک رمضان هماهنگ و یکسان عمل کنند.

حجت‎الاسلام علی خیرخواه اظهار داشت: در این صورت می‎توان نمایشی شکوهمند از اقتدار مسلمانان مقابل دیدگان جهانیان ارائه کرد.

به گفته وی موضوع استهلال در طول تاریخ چه در بین اهل تشیع و چه در بین اهل سنت یک بحث تخصصی بوده و حتی قرآن کریم نیز در آیاتی به آن اشاره کرده است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به اینکه رویت هلال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار شده است، اذعان داشت: از آنجایی که همه مسلمانان در رویت هلال ماه حساس شده‎اند برای آن تدابیر خاصی اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هر ساله به لحاظ اهمیت موضوع 150 گروه مجهز به تکنولوژی روز را پیگیر استهلال می‎کنند تا در رویت هلال ماه به یقین برسند.

خیرخواه ماه مبارک رمضان را شکوه دیگری از اقتدار مسلمانان دانست و گفت: مسلمانان در این ماه می‎توانند با انجام اعمال و شعایر اسلامی عظمت اسلام را به رخ جهانیان کشیده و با هر گونه موانعی که سر راه امت اسلامی است، مقابله کنند.

وی افزود: آنهایی می‎توانند از ماه مبارک رمضان بهره بیشتری ببرند که از ماه شعبان استفاده بهتری کرده باشند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور ادامه داد: ماه شعبان نیز برکات زیادی داشته و در واقع مقدمه ورود به ماه ضیافت الهی است.

انتهای پیام/2307/ک/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول