اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

براثر وزش توفان‌های گرد و خاک در چند روز گذشته رخ داد

خسارت 82 میلیارد ریالی به بخش کشاورزی شهرستان هیرمند

فرماندار هیرمند گفت: براثر وزش توفان‌های گرد و خاک در چند روز گذشته، به بخش کشاورزی شهرستان هیرمند 82 میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

خسارت 82 میلیارد ریالی به بخش کشاورزی شهرستان هیرمند

به گزارش خبرگزاری فارس از هیرمند، سلطانعلی دهمرده ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان در فرمانداری اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر، شدت گرد و خاک و نیز وزش بادهای 120روزه در شهرستان هیرمند بیشتر از سایر شهرستان‌های سیستان است، به طوری که تعداد زیادی از روستاهای این منطقه در معرض جدی هجوم شن‌های روان قرار دارد.

وی افزود: لازم است تا سمیناری در این شهرستان برگزار شود و آثار و تبعات توفان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

فرماندار هیرمند در ادامه به خسارات چند روز اخیر منطقه اشاره کرد و ابراز داشت: توفان چند روز اخیر در این شهرستان باعث وارد آمدن 82 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی منطقه شده است.

دهمرده بیان کرد: در محورهای مواصلاتی سیادک، نیاتک، پل اکبرآباد و بازارچه مرزی میلک که محل تجمع شن‌های روان است، اکیپ‌هایی از اداره راه به صورت شبانه‌روزی برای بازگشایی این محورها مستقر هستند.

وی اذعان داشت: وزش توفان شن در شهرستان هیرمند بیشتر اوقات از حالت بحرانی فراتر رفته و باعث تعطیلی ادارات و مدارس سطح شهرستان می‌شود.

این مسئول در پایان یادآور شد: وزش توفان شن در هیرمند باعث ایجاد مشکلات متعددی برای اهالی منطقه از جمله مدفون شدن منازل مسکونی به زیر شن‌های روان، مسدود شدن محورهای مواصلاتی، خسارات به بخش کشاورزی و دامی، بیماری‌های پوستی و تنفسی شده که برای کاهش اثرات توفان‌ها نیازمند عزم ملی هستیم.

گفتنی است؛ این جلسه به منظور بررسی آخرین وضعیت خسارات وارده به منازل مسکونی، جاده‌های مواصلاتی و بخش کشاورزی بر اثر توفان شن در شهرستان هیرمند برگزار شد.

انتهای پیام/75002/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول