اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

به دلیل اعتراضات و اوضاع سیاسی

بخش اعظم تولید نفت و گاز «او.ام.وی» اتریش در لیبی متوقف شده است

شرکت انرژی « او.ام.وی » اتریش اعلام کرد که بخش اعظم تولید نفت و گاز خود را در لیبی به دلیل اوضاع سیاسی این کشور از 14 روز پیش متوقف کرده است.

بخش اعظم تولید نفت و گاز «او.ام.وی» اتریش در لیبی متوقف شده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه نفت و گاز اتریشی «او. ام. وی» امروز سه شنبه اعلام کرد که بخش اعظم تولیدش در لیبی از بیست و پنجم ژوئن متوقف شده است.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: به دلیل وضعیت سیاسی کنونی در لیبی بیش تر تولیدات او ام وی از بیست و پنجم ژوئن 2013 متوقف شده است.

در این بیانیه آمده است: از 303 هزار بشکه نفتی که شرکت او. ام. وی در سال 2012 تولید می کرد اما اکنون به 30 هزار بشکه نفت در روز رسیده است.

این شرکت گفت که اکنون اوضاع سیاسی در لیبی را از نزدیک دنبال می کند.

بر اساس این بیانیه، تولید نفت و گاز این شرکت در لیبی به علت اعتراضات محلی متوقف شده است.

شرکت انرژی « او.ام.وی » اتریش پیش از این نیز از کاهش تولید نفت و گاز خود به دلیل اعتراضات محلی خبر داده بود.

شرکت او. ام. وی، بزرگ ترین شرکت نفت و گاز در مناطق مرکزی اروپا در سال ٢٠١٠ حدود ١٠ درصد از مجموع کل نفت لیبی یا حدود روزانه ٣٣ هزار بشکه نفت خام این کشور را به عهده داشت.

در پی آغاز ناآرامی های سیاسی در لیبی شرکت های نفتی بین المللی از جمله او ام وی، انی ایتالیا، ماراتن اویل آمریکا، کونوکوفیلیپس آمریکا فعالیت های خود در پروژه های نفتی را به حال تعلیق در آوردند.

لیبی، بزرگ ترین دارنده ذخایر نفت آفریقا، پیش از آغاز بحران، روزانه حدود یک میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه نفت تولید و یک میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه از این مقدار را صادر می کرد.

لیبی پیش از آغاز نا‌آرامی های سیاسی، حدود ٢ درصد از تقاضای جهانی نفت خام را برآورد می کرد و بخش عمده نفت این کشور به بازارهای اروپایی فروخته می شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول