اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‎رضوی خبر داد

اجرای طرح‏های ویژه ماه رمضان در مشهد / فعالیت ماموران راهنمایی و رانندگی تا یک ساعت بعد از افطار

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‎رضوی از اجرای طرح‏های ویژه ماه رمضان در مشهد خبر داد و گفت: ماموران راهنمایی و رانندگی در زمان اذان مغرب تا یک ساعت پس از افطار در خیابان‌ها حضور فعال دارند

اجرای طرح‏های ویژه ماه رمضان در مشهد / فعالیت ماموران راهنمایی و رانندگی تا یک ساعت بعد از افطار

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا گرایلی ظهر امروز در نشستی خبری در محل فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‏رضوی اظهار داشت: از روز گذشته تمام جرائم دیرکرد و جرائم تخلفات رانندگی مربوط به پیش از سال 91 بخشیده شد و رانندگان تا شش ماه فرصت دارند نسبت به پرداخت جریمه‎های خود اقدام کنند.

وی افزود: پس از شش ماه این بخشودگی لغو و باید جریمه دیرکرد تخلفات پرداخت شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‎رضوی تصریح کرد: برابر قانون، تمام جرائم رانندگی بعد از گذشت 60 روز در صورت پرداخت نشدن با جریمه دیرکرد مواجهه و دو برابر می‎شوند.

گرایلی به الصاق پلاک تعمیری بر روی خودروهای دچار نقص فنی اشاره و تاکید کرد: بر اساس قانون راهنمایی و رانندگی می‎توان در ارتباط با خودروهای دارای نقص فنی حادثه‌ساز، نسبت به فک پلاک اصلی خودرو اقدام و یک جفت پلاک تعمیری به مالک تحویل دهد.

وی افزود: هیچ خودرویی با این پلاک حق تردد ندارد و برای فاصله میان ارائه پلاک تا تعمیرگاه طراحی شده است و مالک موظف است به محض دریافت پلاک تعمیری، ظرف 24 ساعت خودرو را به تعمیرگاه تحویل دهد تا رفع نقص شود.

وی ادامه داد: خودروهای دارای پلاک تعمیری بعد از رفع نقص توسط کارشناسان راهنمایی و رانندگی و در صورت تایید آنها، پلاک اصلی خودرو به مالک بازگردانده می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌رضوی تاکید کرد: مهم‌ترین نقص فنی از دید ما آلودگی زیست محیطی خودروها است و سپس نقص در سیستم‌های روشنایی، ترمز، فرمان مورد نظر است و در صورتی که افسران و کارشناسان ما متوجه وجود هرکدام از این نقایص در یک خودرو شوند، این خودرو توقیف و پلاک تعمیری دریافت می‌کند.

گرایلی با اشاره به برنامه‌های راهنمایی و رانندگی در ماه رمضان اظهار کرد: در این ماه به ویژه در شب‌های قدر، روز قدس و عید فطر طرح‌های ویژه‌ای برای کنترل ترافیک شهر مشهد و به ویژه اطراف حرم مطهر رضوی داریم و محدودیت‌هایی برای رفاه حال همشهریان و زائران اعمال می‌شود.

وی افزود: محدودیت‌های این ایام از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود و از آنها می‌خواهیم در این ایام از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

وی ادامه داد: ماموران راهنمایی و رانندگی در زمان اذان مغرب تا یک ساعت پس از افطار در خیابان‌ها حضور فعال دارند تا مشکلات ترافیکی را برطرف کنند و هنگامی که ترافیک به حالت عادی بازگشت، برای باز کردن روزه خود مراجعه می‌کنند.

گرایلی تاکید کرد: ما با تمام نیرو و امکاناتمان برای رفع مشکلات ترافیکی اوقات نزدیک به افطار تلاش می‌کنیم و از شهروندان هم می‌خواهیم از سفرهای غیر ضروری در این زمان پرهیز کرده و در صورت امکان از مسیرهای فرعی برای رسیدن به مقصد استفاده کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌رضوی با بیان اینکه با آلودگی صوتی خودروها برخورد می‌کنیم، تصریح کرد: برای ما تفاوتی نمی‌کند که این آلودگی صوتی مربوط به چه نواهایی است، آلودگی صوتی نواهای مجاز و یا غیرمجاز برای ما آلودگی صوتی به حساب می‌آید و با آن برخورد می‌کنیم.

وی افزود: اگر میزان صوت یک خودرو بیشتر از حد مجاز باشد، خودرو متوقف، اعمال قانون و توقیف می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌رضوی ادامه داد: اگزوز وسلیه‌ای است که برای کاهش صدای موتور خودرو و همچنین کاهش آلودگی طراحی شده است اما عده‌ای از اگزوزهایی استفاده می‌کنند که سبب ایجاد آلودگی صوتی می‌شود که پلیس با این خودروها نیز برخورد می‌کند.

گرایلی همچنین در ارتباط با برخود با استفاده از علائم بر روی خودروها تصریح کرد: شاهد استفاده از علائم، نوشتار، نشانه‌ها و تصاویری بر روی برخی خودروها به‌ویژه خودروهای عمومی هستیم که برخی از این علائم و نوشتارها ضد مذهبی هستند.

وی افزود: پلیس با نصب این گونه علائم و تصاویر برخورد کرده و در صورتی که استفاده از آنها بدون اطلاع از محتوی و سهوی باشد، به رفع اثر و اعمال قانون خودرو اقدام می‌کنیم و در صورتی که این کار عمدی باشد، مراحل قانونی خاص آن طی می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌رضوی همچنین از برخورد با بدحجابی درون خودروها توسط پلیس راهنمایی و رانندگی خبر داد و افزود: وسیله نقلیه محیط شخصی افراد نیست و در معرض دید همگان قرار دارد و یکی از وظایف فرعی ما برخورد با بدحجابی و بی‌حجابی درون خودرو است و در صورتی که ماموران ما متوجه این مساله شوند با آن برخورد می‌کنند.

انتهای پیام/70007/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول