اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه صنف چلوکبابی‌های رشت:

مجوز فعالیت اعضای صنف پزندگان رشت در ماه رمضان صادر نشد

رئیس اتحادیه صنف چلوکبابی‌ها و پزندگان شهر رشت گفت: اعضای صنف پزندگان شهر رشت که از اتحادیه پروانه کسب دارند در ماه مبارک رمضان اجازه فعالیت از طرف اماکن را ندارند.

مجوز فعالیت اعضای صنف پزندگان رشت در ماه رمضان صادر نشد

مهدی پورمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت درباره فعالیت اعضای صنف پزندگان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: هر ساله قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان جلسه‌ای با حضور مسئولان اداره اماکن، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تاکسیرانی، ترمینال و روسای اتحادیه‌های پزندگان، اغذیه فروشان، میوه و تره‌بار، هتل و مهمانپذیر، آب میوه و بستنی برگزار می‌شود تا هماهنگی‌های لازم برای نحوه فعالیت اعضای این صنوف در ماه مبارک رمضان به عمل آید.

وی افزود: در سال‌های گذشته طبق صلاح‌دید اداره اماکن واحدهای صنفی که از اتحادیه پزندگان پروانه کسب داشتند و واحد صنفی آنها در محدوده چهار ضلع خروجی شهر قرار داشت مجوز فعالیت در ماه مبارک رمضان را از سوی اداره اماکن دریافت می‌کردند و در این ماه نیز به کسب و کار خود می‌پرداختند.

این مسئول ادامه داد: امسال اداره اماکن تنها به واحدهای صنفی برون شهری که علاوه بر اتحادیه از طرف اداره میراث فرهنگی مجوز فعالیت دارند، مجوز فعالیت در ماه مبارک رمضان را داده است.

به گفته وی، این مسئله موجب شده تا واحدهای صنفی درون شهری نیز که از سوی میراث فرهنگی مجوز فعالیت دارند از این دستورالعمل به نفع خود استفاده کرده و در ماه مبارک رمضان نیز به فعالیت خود ادامه دهند.

پورمحمدی تصریح کرد: اگر واحدهای صنفی از طرف اتحادیه پزندگان معرفی شوند مجوز فعالیت در ماه مبارک رمضان را نمی‌گیرند در حالی که واحدهای صنفی که از طرف میراث فرهنگی به اماکن معرفی می‌شوند مجوز فعالیت در این ماه را دریافت می‌کنند.

وی گفت: تمام واحدهای صنفی درون شهری و برون شهری که از سوی اتحادیه به اداره اماکن برای اخذ مجوز فعالیت در ماه مبارک رمضان معرفی شده‌اند تاکنون مجوز فعالیت نگرفته‌اند.

این مسئول ادامه داد: اگر اداره اماکن می‌خواهد به واحدهای صنفی داخل شهر که علاوه بر اتحادیه از میراث فرهنگی مجوز دارند در ماه مبارک رمضان مجوز فعالیت بدهد برای واحدهای صنفی این اتحادیه که در خروجی شهر مشغول فعالیت هستند و از میراث فرهنگی مجوز ندارند نیز باید مجوز صادر کند.

وی ماه مبارک رمضان را ماه ضیافت الهی، برکت و رحمت دانست و تصریح کرد: اداره اماکن باید بین واحدهای صنفی که از اتحادیه و میراث فرهنگی مجوز فعالیت دارند با واحدهایی که تنها از اتحادیه مجوز دارند استثناء قائل نشود تا تمام واحدهای صنفی بتوانند در این ایام به ارائه خدمات بپردازند.

انتهای پیام/2300/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول