اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال 89 تا 92 صورت گرفت

ثبت 3700 زلزله در فارس

استاندار فارس گفت: از سال 89 تا 92 حدود 3 هزار و 665 زلزله در فارس ثبت شده است.

ثبت 3700 زلزله در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق‌عابدین صبح امروز در شورای هماهنگی مدیریت بحران اظهار داشت: فارس در شمار سه استان نخست کشور به لحاظ بحران محسوب می‌شود و در سال‌های 80 تا 88 مقام دوم  و از سال 88 تا 91 مقام نخست لرزه‌نگاری در کشور را داشته است.

بحران در فارس همجوار و هم‌زیست ما است

استاندار فارس با بیان اینکه بحران در فارس همجوار و هم‌زیست ما است، ادامه داد: خداوند به بشر توان این را داده که هر بحرانی را مدیریت کند چنانکه در دمای زیر 30 درجه در برخی ایالت‌های آمریکا حتی یک دقیقه حرکت هواپیماها و نقل و انتقالات به تاخیر نمی‌افتد و برای آزمایش مقاومت در برابر زلزله ستونی فلزی را از قلب اسکلت یک ساختمان 60 طبقه بیرون می‌کشند.

وی در ادامه بیان داشت: استان فارس در مقاوم‌سازی واحدهای روستایی در کشور پیشرو است.

صادق‌عابدین خاطرنشان کرد: با وجود یک‌هزار و 700 هکتار بافت فرسوده در شهر شیراز که بخش بسیاری از آن تاریخی است عده‌ای که در تهران تصمیم‌گیر هستند، همکاری لازم را نداشته و در این زمینه مشکلاتی وجود دارد.

این مسئول ابراز داشت: ساختمان‌سازی در شیراز به یمن تلاش‌های شهرداری و نظام مهندسی وضعیت خوبی دارد و بیشتر ساختمان‌ها استاندارد ساخته می‌شود.

استاندار فارس عنوان کرد: ساختمان مدیریت بحران با امکانات و زیرساخت ویژه در 26 استان کشور ساخته شده و مرکز مدیریت بحران منطقه جنوب کشور نیز در جوار استانداری فارس در دست احداث است.

وی متذکر شد: مدیران در زمان بحران باید به امکانات و تجهیزاتی دسترسی داشته باشند تا بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند و با توجه به این که ساختمان استانداری فارس از قدیمی‌ترین ساختمان‌های شهر شیراز است نیاز بود مرکز مدیریت بحران احداث شود.

انتهای پیام/‌2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول