اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دامغان:

فرهنگ خدمت به مسجد در جامعه اسلامی باید احیا شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان مسجد را پایگاه ایمان، هدایت و ترویج فرهنگ دینی دانست و بر ضرورت اجرایی شدن فرهنگ خدمت به مسجد در جامعه اسلامی تاکید کرد.

فرهنگ خدمت به مسجد در جامعه اسلامی باید احیا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‌الاسلام مصطفی تقوی ضمن بیان اینکه مسجد خانه خدا و مومنین است، افزود: همه چیزهایی که درباره اهمیت بهداشت مطرح است، درباره مساجد و نظافت این امکان صد چندان ضرورت و اهمیت پیدا کرده و تکلیف مومنین و مسلمانان سنگین‌تر و حساس‌تر می‌شود.

تقوی اظهار داشت: همان‏طور که مومنین، نظافت و ‏پاکیزگی را برای خانه خود می‏پسندند، محیط مقدس مسجد را که عبادتگاه بندگان خالص خداست، باید پاک نگه دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان اضافه کرد: فضیلت این عمل به قدری است که رسول ‏اکرم (ص) فرموده‏اند «هر کس مسجدی را جارو کند، خداوند برایش صواب آزاد کردن برده‏ای را می‏نویسد و هر کس از مسجد ذرات ریز و گرد و خاک را که در چشم می‏رود، بیرون کند خداوند بزرگ و بلند مرتبه برایش دو برابر از رحمتش را می‏نویسد».

وی بر ضرورت اجرایی شدن فرهنگ خدمت به مسجد در جامعه اسلامی تاکید و تصریح کرد: خوشبختانه این طرح با تایید و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر غبارروبی مساجد به شکل شایسته و خدمت به مسجد، همه ساله به نحوی شایسته انجام می‏شود.

تقوی غبارروبی و نگهداری مساجد را کاری مردمی و همگانی دانست و تصریح کرد: مساجد در سال‏های پس از انقلاب جایگاه بهتری یافته‏اند و اکنون چند سالی است که دهه تکریم و بهداشت مساجد مقارن با آخرین دهه ماه شعبان و در آستانه ماه مبارک رمضان در جای جای جامعه اسلامی با برنامه‌های ارزشمند و معنوی گرامی داشته می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: مراسم نکوداشت و بهداشت مساجد طی سال ‏جاری در مساجد امام رضا (ع)، جامع، صاحب‏الزمان (عج)، موسی‏ابن‏جعفر (ع) حضرت ابوالفضل (ع) دامغان به عنوان نمونه برگزار می‏شود.

انتهای پیام/2249/ب/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول