اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آزمایشگاه کنترل مرکزی قم خبر داد

کنترل 70 درصد واردات مواد آرایشی و بهداشتی کشور

مدیر آزمایشگاه کنترل مرکزی قم با اشاره به فعالیت‌های این آزمایشگاه گفت: کنترل حدود 70 درصد واردات لوازم آرایشی و نمونه گیری بیش از 100 هزار نوع لوازم آرایشی و بهداشتی بخشی از اقدامات این آزمایشگاه است.

کنترل 70 درصد واردات مواد آرایشی و بهداشتی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا محبعلی شامگاه دوشنبه در افتتاح نخستین مرکز تحقیقات دانش بنیان و بازگشایی آزمایشگاه کنترل مرکزی لوازم آرایشی و بهداشتی شرکت تحقیقاتی پویندگان فرآوری طبیعی که در ساختمان پارک علم و فناوری برگزار شد، با اشاره به اینکه شرکت تحقیقات پویندگان فرآوری طبیعی، در سال 1378 در تهران به ثبت رسید، اظهار کرد: هدف این مرکز تحقیقاتی توسعه، مشاوره و تحقیقات در زمینه فرآوری طبیعی است.

وی تصریح کرد: به ثمر رسیدن پروژه‌های تحقیقاتی و عملیاتی شدن بسیاری از پروژه‌ها در ساختار صنعتی از موفقیت‌های این مرکز تحقیقاتی به شمار می‌رود.

محبعلی اضافه کرد: آزمایشگاه کنترل مرکزی قم بازوی توانمند این مرکز تحقیقاتی در سال 1384 در قم به عنوان آزمایشگاه تخصصی و همکار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان استاندارد با هدف توسعه توانمندی‌های شرکت در راستای کنترل محصولات آرایشی و بهداشتی، غذا و دارو آغاز به کار کرد.   

مدیر آزمایشگاه کنترل مرکزی قم تصریح کرد: این مرکز طی مدت کوتاهی با ارتقای دانش فنی و توان تجهیزاتی جایگاه ویژه‌ای در میان تولیدکنندگان و واردکنندگان فرآورده‌ها، مواد اولیه و مکمل‌های غذایی، آرایشی، بهداشتی و دارویی در سطح ملی به ‌دست آورد.

محبعلی با اشاره به بخش‌های زیر مجموعه شرکت تحقیقاتی پویندگان فرآوری طبیعی قم اظهار کرد: آزمایشگاه کنترل مرکزی قم، مرکز تحقیقات دانش بنیان و مرکز آموزش و پژوهش سه بخش این شرکت تحقیقاتی هستند که هر سه در راستای اهداف خود فعالیت می‌کنند.

وی در خصوص فعالیت‌های آزمایشگاه کنترل مرکزی قم گفت: این آزمایشگاه جزو 10 آزمایشگاه همکار وزارت بهداشت و درمان در ایران است و در کشور یکی از آزمایشگاه‌های بی نظیری است که حدود 70 درصد واردات لوازم آرایشی را کنترل می‌کند و بیش از 100 هزار نمونه لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور را مورد بررسی قرار داده است.

مدیر آزمایشگاه کنترل مرکزی قم اضافه کرد: مساحت این آزمایشگاه 200 متر در بخش شیمی و 150 مترمربع در بخش میکروبیولوژی است که با هزینه‌ای بالغ بر 15 میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.

محبعلی با اشاره به اینکه از این مراکز اختصاصی در کشور کم داریم، تصریح کرد: این آزمایشگاه به کل استان‌های کشور خدمات می‌دهد و از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت نمونه‌های کاری را دریافت می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه 15 نفر به طور مستقیم در آزمایشگاه کنترل مرکزی در قم مشغول به کار شده‌اند، خاطرنشان کرد: این مرکز جذب محقق داشته و ارتباط گسترده‌ای با دانشجویان و پژوهشگران دارد.

انتهای پیام/78008/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول