اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درخواست آمریکا برای خویشتنداری ارتش مصر/ کمک‌های مالی به قاهره فعلا قطع نمی‌شود

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به تحولات مصر، از ارتش این کشور خواست حداکثر خویشتنداری را در برابر اعتراضات مردمی، به خرج دهد.

درخواست آمریکا برای خویشتنداری ارتش مصر/ کمک‌های مالی به قاهره فعلا قطع نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید در واکنش به درگیری‌های اخیر در مصر که به کشته شدن ده‌ها نفر از حامیان «محمد مرسی» رئیس‌جمهور مخلوع مصر منجر شد، خویستنداری ارتش در برابر معترضان را خواستار شد و گفت آمریکا برای موضع‌گیری قطعی در مورد تحولات مصر به زمان نیاز دارد.

کارنی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت آمریکا قصد ندارد در تعیین اینکه آنچه هفته قبل در مصر رخ داد یک کودتا بود یا نه، عجله کند، چراکه این امر می‌تواند بر زندگی ده‌ها میلیون نفر از مردم مصر تاثیر بگذارد. وی افزود تعیین این امر بسیار پیچیده است و می‌تواند تبعات چشم‌گیری داشته باشد.

در صورتی که کاخ سفید جابجایی اخیر قدرت در مصر را یک کودتا بنامد، مجبور است کمک‌های سالانه 1.5 میلیارد دلاری خود به این کشور را متوقف کند. توقف این کمک‌ها به شدت از توان نفوذ آمریکا بر تحولات مصر، خواهد کاست.

سخنگوی کاخ سفید همچنین «حداکثر خویشتنداری» ارتش در برابر اعتراضات و درگیری‌ها را خواستار شد.

وی افزود هدف نهایی آمریکا کمک به تلاش‌ها جهت آشتی ملی و حرکت به سمت حکومتی دموکراتیک است. کارنی تاکید کرد که آمریکا در جهت دستیابی به اهداف بلندمدت خود و به صورتی مسئولانه، عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول