اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

در گفت‌وگو با فارس

کمال الهلباوی: چرا به جنگ با اسرائیل نمی‌رویم

یکی از اعضای ارشد سابق اخوان المسلمین با بیان اینکه ما از دشمنان خارجی غافل شدیم، گفت که چرا به جنگ اسرائیل نمی‌رویم یا علیه پایگاه‌های آمریکا در کشورهای عربی خلیج فارس جهاد نمی‌کنیم؟

کمال الهلباوی: چرا به جنگ با اسرائیل نمی‌رویم

کمال الهلباوى، از اعضای ارشد سابق اخوان المسلمین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره تاکید کرد: بر خلاف تلاش برخی برای معرفی حوادث  30 ژوئن گذشته به عنوان کودتای نظامی، حوادث مزبور انقلاب مردمی به تمام معنا علیه اخوان المسلمین بود نه کودتای نظامی.

وی تصریح کرد: تحولات 30 ژوئن در راستای انقلاب علیه نظام مرسی بود که بنابر دلایل مختلف صورت گرفت که مهمترین آن ناتوانی نظام اخوانی ها در به توافق رسیدن با مخالفان و تحقق امنیت در کشور بود.

الهلباوی افزود: اقداماتی که اخوان المسلمین در میدان رابعه العدویه انجام دادند جوانان اخوانی را به خشونت و خرابکاری سوق می دهد در حالی که اخوانی ها باید به منظور حفظ جایگاه خود و بازیافتن موقعیتی که به دلیل اقدامات سران خود از دست داده است، راه درست را برگزیده و در آن گام بگذارند.

اسلامگرایان سر میز مذاکره بنشینند

این عضو سابق اخوان المسلمین در ادامه اظهار داشت: افراد منطقی و عاقل جریان اسلامگرا باید به نفع مصر حرکت کرده و سر میز مذاکره حاضر شده تا بتوانند به دسته بندی های موجود در کشور پایان داده و خشونت را متوقف کنند.

وی گفت: من در حمایت از ملت مصر که ارتش نیز در کنار آنان قرار گرفت در انقلاب 30 ژوئن در میدان التحریر شرکت کردم.

الهلباوی اظهار داشت: ارتش در انقلاب 25 ژانویه نیز کنار مردم بود اما عجیب اینکه جریان اسلامگرا این بار حمایت ارتش از مردم را محکوم کرد در حالی که در انقلاب 25 ژانویه از آن استقبال کرد بنابراین باید پرسید دلیل این موضع متناقض چیست؟

درخواست کمک از خارج، مصر را وارد گردونه دسته بندی می کند

وی با انتقاد از عرض اندام اخوانی ها به پشتوانه  خارجی ها به ویژه آمریکایی ها گفت: آمریکا از زمانی که با صدام وارد جنگ شده و پایگاه های نظامی متعددی را در کشورهای عربی خلیج فارس ایجاد کرد تا کنون نتوانسته است آن را برچیند. بنابراین طلب کمک از خارج، مصر را وارد گردونه دسته بندی می کند و این همان نقشه ای است که خارجی ها برای مصر طراحی کرده اند.

چرا به جنگ اسرائیل نمی رویم

الهلباوى فراخوان جهاد به نام دین را چه در مصر علیه کسانی که علیه اخوانی ها انقلاب کردند و چه در سوریه را محکوم کرده و تصریح کرد: ما دشمنانی را برای خود به وجود می آوریم که در اصل با ما دشمنی ندارند و از دشمنان اصلی غافل می شویم در حالی که باید پرسید چرا به جنگ اسرائیل نمی رویم یا علیه پایگاههای آمریکا در کشورهای عربی خلیج فارس جهاد نمی کنیم؟

این عضو سابق اخوان المسلمین در ادامه تاکید کرد که باید قانون به شکل درست برای همه حتی رئیس جمهور به اجرا در آید و هرکس به هر دلیلی محکوم شود در هر جایگاهی که باشد قانون برای او اجرا می شود حتی اگر مجازات اعدام برای او در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول