اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ترافیک شهرداری گرگان خبر داد

هزینه سالانه 600 میلیون تومان برای خط‎کشی عابر پیاده

مسئول ترافیک شهرداری گرگان گفت: به طور متوسط سالانه 600 میلیون تومان برای خط‎کشی عابر پیاده در خیابان‎های شهرستان گرگان هزینه می‎شود.

هزینه سالانه 600 میلیون تومان برای خط‎کشی عابر پیاده

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهدی بکائیان عصر امروز در کارگاه آموزشی قوانین عبور و مرور در جمع مربیان مهد کودک‎ها اظهار داشت: سالانه دو بار خط‎کشی در سطح شهر انجام می‌شود، رنگ‎آمیزی روی سرعت‎گاه‎ها، اجرای طرح پارکومتر و ... جزو روزمرگی‎های ترافیک است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خط‎کشی عابر پیاده اعتبارات زیادی مصرف می‌کند، اذعان کرد: طرح پارکومتر، ارائه کارت الکترونیک و ... از جمله اقداماتی است که برای رفاه و سهولت شهروندان طراحی شده است؛ با توجه به اینکه مدعی هستیم ایران کشوری با فرهنگ هزار ساله است و کشورهای اروپایی، فرهنگ صدساله دارند، اما رعایت قوانین در کشور ما نسبت به کشورهای خارجی کمتر است. 

آموزش سرمایه‎گذاری است نه هزینه

مسئول ترافیک شهرداری گرگان؛ توجه به خط عابر پیاده را بخشی از فرهنگ ترافیکی برشمرد و تصریح کرد: برخی مواقع دیده می‌شود که رانندگان در مناطقی که خطوط عابر پیاده وجود دارد و باید مراعات عابران را کنند، اما بر سرعت خود افزوده و قانون‎شکنی می‎کنند که اینها معضلات بخش ترافیک به شمار می‎رود.

بکائیان با تأکید بر اینکه توجه به علائم ترافیکی برای مردم جدی است، متذکر شد: استفاده از رنگ‎های دو جزئی و گرم برای خطوط عابر پیاده از دو سال گذشته آغاز شده است که این رنگ‎ها به جای پنج تا شش ماه دوام، حدود یک‎سال عمر دارند و قیمت گزافی را بر جای می‎گذارند.

وی با تأکید بر اینکه آموزش سرمایه‎گذاری است نه هزینه، خاطرنشان کرد: هرچه در زمینه آموزش سرمایه‎گذاری شود، نتایج موثر آن متوجه جامعه خواهد شد. 

پروژه‎های آموزشی باید مستمر و موثر باشند

مسئول ترافیک شهرداری گرگان از مربیان مهد کودک‎ها، پیش‌دبستانی‎ها و دبستانی‎ها به دلیل حضور مشتاقانه آنها در این کارگاه آموزشی تشکر کرد و گفت: تلاش‎های مؤثر رئیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان و مدیرکل آموزش و پرورش استان و سایر مدیران دست‎اندرکار در برگزاری این کارگاه تحسین‎برانگیز است.

بکائیان؛ استقبال مربیان را از این پروژه آموزشی، هدفمند دانست و ابراز داشت: این انتظار وجود دارد تا پروژه‎های آموزشی مستمر و موثر باشند تا نوآموزان، نونهالان و کسانی که آینده‎ساز جامعه هستند با فرهنگ ترافیک آشنا شوند؛ به گونه‎ای که در 10 سال آینده مدعی باشیم حرکت هدفمندی انجام داده‎ایم.

به گفته وی؛ وحدت، همدلی و همکاری در برگزاری برنامه‎های آموزشی یک ضرورت اساسی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول