اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

مردم و مسئولان زمینه ازدواج آسان را در کشور فراهم کنند

امام جمعه فیروزکوه گفت: مردم و مسئولان زمینه ازدواج آسان را برای جوانان در کشور فراهم کنند.

مردم و مسئولان زمینه ازدواج آسان را در کشور فراهم کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری عصر امروز در جمع خانواده‏های فیروزکوهی در سالن فرهنگی ـ هنری آفرینش این شهر، با اشاره به مسئله خطیر ازدواج اظهار داشت: همه خانواده‏ها از ثروتمند و غنی تا فقیر و بی‏چیز با مسئله جهیزیه و تامین آن در ازدواج روبه‏رو هستند.

وی گفت: جهیزیه که بحث آن معمولاً پس از مراسم خواستگاری و عقد پیش می‏آید، سنت حسنه‏ای است که طی آن، خانواده عروس لوازمی را تهیه می‏کنند و به عروس و داماد که قصد دارند زندگی مشترک خود را آغاز کنند، هدیه می‏دهند.

تأمین جهیزیه به معضلی برای خانواده‏ها تبدیل شده است

امام جمعه فیروزکوه افزود: زوج‏های جوان در ابتدای مسیر زندگی باید مورد کمک قرار گیرند، اما متاسفانه امروز جهیزیه به معضلی برای خانواده‏ها تبدیل شده است.

وی بیان داشت: چشم و هم‏چشمی‏ها، رقابتی عمل کردن خانواده‏ها و خودنمایی امروز نفس عمل تهیه جهیزیه را به انحراف کشیده است و گاهاً مشاهده می‏شود که خانواده‏ها، دوستان، آشنایان و اقوام خود را دعوت می‏کنند تا جهیزیه را مقابل دیدگانشان به نمایش بگذارند.

استیری خاطرنشان کرد: نگاهی به سیره ائمه معصومین (ع) به خصوص زندگانی پرخیر و برکت امیرالمومنین (ع) و فاطمه‏زهرا (س) حاکی از وجود جهیزیه‏ای بسیار ساده در ابتدای زندگی مشترکشان است.

وی ادامه داد: امام علی (ع) که سرمایه مادی‏اش از دنیا فقط یک شمشیر، زره و یک نفر شتر بود؛ با فروختن زره خود به 400 درهم بخشی از آن را مصروف تهیه 17 قلم کالا کردند که جهیزیه حضرت فاطمه (س) را تشکیل می‏داد.

در تهیه جهیزیه زیاده‏روی می‏کنیم

نماینده ولی‏فقیه در شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: پیراهن، جلباب (روسری)، قطیفه مشکی، یک تخت عربی از چوب و لیف خرما، دو عدد تشک، چهار عدد بالش، پرده، حصیر، دستاس (برای آرد کردن گندم و جو)، تشت بزرگ، مشک، ظرفی از پوست برای آب، آفتابه، ظرف بزرگ مسی، چند عدد کوزه و یک بازوبند نقره‏ای، مجموع جهیزیه این زوج بزرگوار آسمانی را تشکیل می‏داد.

وی گفت: شدت سادگی وسایل به حدی بود که پیامبر (ص) در حالی که اشک در چشمان مبارکشان حلقه زده بود، فرمودند «خدایا! زندگی را بر این گروهی که بیشتر ظروف آنان سفالین است، مبارک گردان».

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: ما هم مدعی هستیم که پیرو علی (ع) و زهرا (س) هستیم، اما مشاهده می‏کنیم که در تهیه جهیزیه زیاده‏روی می‏کنیم.

وی بار دیگر تاکید کرد: مهریه، جهیزیه و تشریفات عروسی که امروز به معضلی فرهنگی در سطح جامعه تبدیل شده است، سه موضوع مهم در مقوله ازدواج است که باید از سوی خانواده‏ها مورد عنایت و توجهی خاص قرار بگیرد که تشریفات عروسی کم هزینه تر باشد.

استیری ابراز امیدواری کرد؛ مردم و مسئولان با مشارکت یکدیگر زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند.

انتهای پیام/2568/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول