اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار ایلام:

واقعه زمین چمن چوار ظرفیت ثبت جهانی دارد

استاندار ایلام گفت: واقعه زمین چمن چوار ظرفیت ثبت جهانی دارد.

واقعه زمین چمن چوار ظرفیت ثبت جهانی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، محمود عباس‌زاده مشگینی ظهر امروز در دیدار مدیرعامل باشگاه چوار 65 اظهار داشت: اهمیت واقعه زمین چمن چوار بر کسی پوشیده نبوده و باید در این زمینه کاری اساسی و فراملی انجام شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود سالروز بمباران زمین فوتبال چوار به عنوان «روز فوتبال و صلح» توسط یونسکو به ثبت جهانی برسد و مسئولین فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند و جام جهانی برزیل را بهترین زمان برای جلب توجه جهانیان است.

حجت‌الله هاشم‌بیگی مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی چوار 65 ضمن استقبال از پیشنهاد استاندار ایلام گفت: استانداران سابق ایلام، رئیس بنیاد شهید کشور، رئیس سابق سازمان تربیت بدنی کشور، وزیر ورزش و خیلی از مسئولین دیگر وعده‌های بسیار جذابی در مورد زمین فوتبال چوار دادند که هیچگاه عملی نشد.

وی ادامه داد: اما سوابق استاندار فعلی ایلام نشان می‌دهد که توانایی عملی کردن این پیشنهاد را دارد و امیدواریم وی نخستین استانداری باشند که وعده‌اش تحقق می‌یابد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: این وعده ایده شخص محمود عباس‌زاده استاندار ایلام است که باید محقق شود.

هاشم‌بیگی در پایان تصریح کرد: از همه مسئولین استان تقاضا دارم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی حماسه‌های ماندگار استان، از ظرفیت سازمان‌های مرد نهاد استفاده کرده و  بسیاری از امور را به این سازمان‌ها واگذار کنند و نتایج حاصل را با سال‌های قبل مقایسه کنند.

در 23 بهمن‌ماه سال 65 هواپیماهای رژیم بعثی عراق، مسابقه فوتبال بین تیم‌های منتخب چوار و منتخب جوانان ایلام را بمباران کردند.

در این فاجعه تاریخی، 15 نفر از بازیکنان، داوران، مربیان و تماشاگران به شهادت رسیده و ده‌ها تن نیز مجروح شدند.

این واقعه دردناک برای نخستین‌بار در جهان معاصر از سوی دشمنان بعثی رژیم سابق عراق روی داد که باید در راستای معرفی آن تلاش کرد.

انتهای پیام/2246/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول