اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌شرقی خبر داد

استانداردسازی وسائل بازی در مهدهای کودک‌ آذربایجان شرقی

مدیرکل استاندارد آذربایجان ‌شرقی از ورود این اداره به منظور استانداردسازی وسائل بازی در مهدهای‌ کودک‌‌ استان خبر داد و گفت: دستگاه‌های بازی غیراستاندارد مهدهای کودک‌ با نصب پلاکارد به اطلاع والدین می‌رسد.

استانداردسازی وسائل بازی در مهدهای کودک‌ آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ساسان فرشی حق‌رو در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به بازرسی‌های متوالی از تمام شهربازی‌های استان اظهار کرد: این موضوع به صورت مستمر و جدی توسط بازرسان این اداره کل دنبال و با هرگونه تخلف به شدت برخورد و به مراجع قانونی معرفی می‌شود.

بازرسی 550 دستگاه‌های شهربازی‌ها آذربایجان‌شرقی

وی افزود: بازرسی اولیه بیش از 500 دستگاه بازی در مراکز تفریحی و شهربازی‌های استان و نهایتا صدور مجوز استاندارد برای 250 عدد دستگاه طی سه ماه نخست سال جاری از مهم‌ترین فعالیت‌های کارشناسان اداره کل استاندارد آذربایجان‌شرقی است.

فرشی‌حق‌رو افزود: ‌در سال 1391  اقدامات گسترده‌ای در زمینه اجرای استاندارد وسائل بازی و تجهیزات مربوطه که ارتباط کاملی با سلامت جانی شهروندان به خصوص کودکان دارد را اجرا کرده که ادامه این وظیفه خطیر در سال 92 نیز با دستور اکید مدیریت با جدیت هرچه تمام‌تر در حال اجرا است.

وی افزود: علاوه بر برخورد قانونی لازم و پلمب وسائل بازی فاقد مجوز مراکز بازی شناسایی شده در سطح استان، در زمینه استانداردسازی و اخذ مجوز ایمنی استاندارد با همکاری صمیمانه مسئولان دستگاه قضایی استان داشتند که نهایتا منجر به صدور مجوز استاندارد برای 250 دستگاه و بازرسی اولیه بیش از 500 دستگاه بازی شده است

مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی اضافه کرد: به صورت ضربتی از امکانات بازی مهدهای کودک‌‌ استان نیز بررسی و در 30 مورد مانع از استفاده از این وسائل شدیم.

فرشی حق‌رو تصریح کرد: دستگاه‌های بازی در مهد‌های کودک‌ که استاندارد سازی نشده باشند با نصب پلاکاردها در این محل از استاندارد نبود آنها به اطلاع والدین می‌رسد.

وی ادامه داد: با ورود استاندارد به مقوله شهربازی و مهدهای کودک‌ و بازرسی مستر و جدی از این اماکن، امروز شاهد وضعیت بسیار مطلوب‌تری در این بخش‌ها هستیم.

مدیر کل استاندارد استان آذربایجان ‌شرقی گفت: در سه ماه نخست سال‌ جاری 81 مورد صدور پروانه، 141 مورد تمدید، 58 مورد ابطال و دو مورد تعلیق پروانه از اقدامات این اداره کل است.

وی ادامه داد: 102 مورد بازرسی فنی از واحدهای خدماتی و 627 مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی زیرپوشش توسط بازرسان اداره کل استاندارد استان صورت گرفته است.

فرشی‌حق‌رو افزود: یک هزار و 585 مورد انجام آزمون که 96 مورد آن از شهر بازی‌های استان صورت گرفته و 54 مورد بازدید از آزمایشگاه‌های همراه از دیگر فعالیت‌های این اداره کل می‌باشد

فرشی حق‌رو با بیان اینکه بیش از 10 سال است که این نهاد از همکاری آزمایشگاه‌های بخش خصوصی بهره می‌برد، ادامه داد: تمام این آزمایشگاه ها تحت نظارت مستقیم استاندارد فعالیت و خوشبختانه تخلف خاصی در وظایف آنها صورت نگرفته است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان با بیان اینکه موضوع استانداردسازی نان یکی از خواست های به حق مردم است، گفت: در این خصوص پیگیری‌های زیادی از سازمان ملی استاندارد ایران صورت گرفته ولی برنامه خاصی به این اداره کل ابلاغ نشده است.

وی افزود: با  اعمال استانداردهای جدید در سال‌جاری تعداد واحدهای تولیدی دارای مجوز استاندارد باید به حدود دو هزار و 500 مورد افزایش یابد.

ایجاد دفتر تدوین استاندارد در دانشگاه تبریز

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: فرآیندهای صنعتی و تجاری کارآمد حاصل استانداردها هستند و استانداردها به تولیدکنندگان کمک می‌کنند تا با افزایش کارآیی به نحو مطلوب از منابع در اختیار خود استفاده کنند.

وی افزود: دفتر تدوین استاندارد اداره کل استاندارد آذربایجان‌شرقی در دانشگاه تبریز برای نخستین بار طی تفاهم‌نامه ای ایجاد شد.

فرشی‌حق‌رو هدف از ایجاد این دفتر را حذف فاصله استاندارد و دانشگاه دانست و گفت: با توجه به رسالت اصلی سازمان ملی استاندارد تدوین استانداردهای ملی یکی از اصلی‌ترین هدف سازمان ملی استاندارد ملی است.

وی افزود: در این زمینه با توجه به ظرفیت موجود در دانشگاه‌ها اعم از استاد وآزمایشگاه‌های مجهز وظرفیت بالا و توان علمی کارشناسان استاندارد استان در تدوین استانداردهای بین‌المللی بی شک همکاری تنگاتنک و مداوم دو نهاد متولی علم و تحقیقات تاثیرات چشمگیری در کیفیت وکمیت استانداردهای تدوین شده خواهد داشت.

انتهای پیام/60002/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول