اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیش از ظهر امروز صورت گرفت

برگزاری همایش بزرگداشت روز جهانی جمعیت در اصفهان

پیش از ظهر امروز، همایش بزرگداشت روز جهانی جمعیت با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استان در اصفهان برگزار شد.

برگزاری همایش بزرگداشت روز جهانی جمعیت در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پیش از ظهر امروز سازمان ثبت احوال استان با برگزاری همایش بزرگداشت روز جهانی جمعیت نسبت به شناسایی چالش‌ها و تهدید‌های جمعیت به عنوان یکی از مباحث تأثیر‌گذار جامعه اقدام کرده است.

17 تیرماه به عنوان روز جهانی جمعیت نامگذاری شده و برنامه‌ریزی و تعاملات فرهنگی و اجتماعی مرتبط با موضوع جمعیت در دوره‌های مختلف تاریخی در کشور ایران مور توجه قرار گرفته است.

کشور ایران با جمعیتی بالغ بر 76 میلیون نفر، حدود یک درصد از جمعیت هفت میلیاردی جهان را به خود اختصاص داده و ایران هجدهمین کشور در دنیا، دهمین کشور در آسیا و سومین کشور در منطقه محسوب می‌شود.

در حال حاضر موضوع جمعیت به میزان بسیاری مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار دارد و با توجه به این موضوع تمام مسئولان باید به جمعیت به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی نظام جمهوری ایران توجه کنند.

در حال حاضر جمعیت استان اصفهان چهار میلیون و 954 هزار و 68 نفر است که چهار میلیون و 230 هزار و 774 نفر از این جمعیت شهری و 723 هزار و 294 نفر از جمعیت استان نیز در روستا‌ها زندگی می‌کنند.

در این همایش چالش‌ها و فرصت‌های موجود در زمینه جمعیت در استان مورد توجه قرار گرفت و توجه به جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها از مهم‌ترین خواسته‌های مدیران اجرایی در این همایش محسوب می‌شود.

جمعیت با‌استعداد، خلاق و الهام‌بخش جهان اسلام و کشور جمهوری اسلامی ایران منشأ تأثیرات مثبت بسیار عظیمی در تحولات منطقه و جهان هستند و مسئولان و مدیران نظام باید از این ظرفیت‌ها به صورت بهینه استفاده کنند.

انتهای پیام/63004/ط20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول