اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وعده حمایت مالی امارات به مصر/ رویای بزرگ امیرنشین جدید برای نفوذ در منطقه

گزارش‌های رسانه‌ی حاکی است که امارات به اطلاع آمریکا رسانده در صورتی که کمک‌های مالی از ارتش مصر را در پی برکناری مرسی قطع کند، ابوظبی سه برابر این کمک‌ها را به مصر ارسال خواهد کرد.

وعده حمایت مالی امارات به مصر/ رویای بزرگ امیرنشین جدید برای نفوذ در منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «اخبار مصر»، سرلشگر «سامح الیزل» کارشناس مسائل نظامی تأکید کرد که امارات متحده عربی به اطلاع آمریکا رسانده در صورتی که در پی عزل مرسی از قدرت، واشنگتن کمک‌های مالی خود را از نیروهای مسلح مصر قطع کند، امارات سه برابر آن را به مصر ارسال خواهد کرد.

الیزل افزود: «شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان» به همراهی 4 وزیر خود در چند روز آینده به قاهره سفر خواهد کرد.

وی تأکید کرد که واشنگتن متوجه شده است که مرسی دیگر به قدرت باز نخواهد گشت و تصمیم برکناری او با توجه به اصرار و حضور ملت در خیابان‌ها اقدامی نهایی بوده است.

این مسئله در حالی مطرح می‌شود که امارات و قطر دو کشور کوچک نفت خیر در منطقه تلاش می‌کنند در رقابت نفوذ و قدرت در منطقه از یکدیگر پیشی بگیرند.

در حالی که در دوحه نشست‌های گروه‌ها و جریان‌های وابسته به اخوان المسلمین برگزار می‌شود ابوظبی فعالیت این جریان‌ها را در کشور خود ممنوع می‌کند و با بازداشت تعداد زیادی از اعضای اخوان، آنها را متهم به تلاش برای سرنگونی رژیم حاکم به همراهی طرف‌های خارجی می‌کند.

به نظر می‌رسد در پی کناره گیری «شیخ حمد بن خلیفه» امیر پیشین قطر از قدرت و سقوط مرسی و کم شدن احتمالی نفوذ اخوان المسلمین در منطقه، امارات نیز دست به کار شود تا نقش خود در منطقه را افزایش دهد و به کشوری تاثیرگذار در خاورمیانه تبدیل شود.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول