اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی بوشهری:

آیت‌الله حکیم مرزبان اعتقادات تشیع و شهید راه حق است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: آیت‌الله محمدباقر حکیم و خانواده‌اش مرزبان اندیشه و فکر دینی بودند و در این راه به درجه رفیع شهادت رسیدند.

آیت‌الله حکیم مرزبان اعتقادات تشیع و شهید راه حق است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله محمد باقر حکیم که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد اظهار کرد: در شکل‌گیری شخصیت یک فرد عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند که تمام آنها یا حتی یکی از آنها معرف شخصیت او خواهد بود.

وی افزود: قرآن کتاب هدایت انسان‌هاست و به ویژگی‌هایی اشاره می‌کند که بیان‌گر شخصیت افراد است؛ علم، ایمان، هجرت، جهاد، صبر و استقامت از جمله این خصوصیات هستند که شخصیت فرد را نشان می‌دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه به بیان قرآن کریم کسانی که زندگی عالمانه و مومنانه دارند از جمله افرادی هستند که در نزد خداوند درجات بالایی هم دارند گفت: کسانی که ایمان و عمل صالح داشته باشند محبتشان در دل‌های مردم قرار می‌گیرد و این امر در پرتو ایمان حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) در روایتی می‌فرمایند علما مرزبانان فکری جامعه هستند؛ این سخن بدان معناست که دانشمندان و مراجع تقلید همانند سربازان در حال مبارزه با دشمنان بوده و در مقابل شبهات اعتقادی و فکری ایستاده‌اند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به شخصیت شهید آیت‌الله محمدباقر حکیم گفت: او و خانواده‌اش هم مرزبان اندیشه و فکر دینی بودند و هم در این راه به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

امام جمعه قم با بیان اینکه آیت‌الله محمد باقر حکیم ارادت ویژه‌ای به امام و انقلاب داشت ابراز کرد: امام خمینی(ره) نیز فرموده بودند آقای حکیم از مهمانان ویژه من و جمهوری اسلامی است و در جایی دیگر خطاب به شهید حکیم گفتند من شما را از دو منظر دوست دارم نخست اینکه فرزند آیت‌الله حکیم هستید و دیگر اینکه مجاهد فی‌ سبیل‌الله محسوب می‌شوید.

وی افزود: مراجع تقلید شیعه همواره تاثیر فراوانی در میان توده‌های مردم داشته‌اند که نمونه بارز آن در تحریم تنباکو و فتوای معروف آیت‌الله حکیم در مورد کمونیست‌ها دیده می‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری هجرت پیامبر اکرم(ص) و علما و صلحا را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: هجرت دارای جایگاه عظیمی در اسلام است؛ اگر هجرت و جهاد وجود نداشتند امروز خبری از اسلام ناب وجود نداشت.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با برشمردن ویژگی‌های شهید حکیم گفت: شهروندی قم هم جزو افتخاراتی است که این شهید بزرگ آن را کسب کرده بود؛ آیت‌الله حکیم در مدتی هم که در قم حضور داشت مبارزه با غرب و رژیم صدام را کنار نگذاشت و همواره در مقابل توطئه‌ها ایستادگی می‌کرد.

وی شهادت را فوز عظیم الهی دانست که نصیب هر کسی نمی‌شود و بیان داشت: اولیای الهی همواره شهادت در راه خدا را از پروردگار خویش درخواست می‌کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه اگر امروز شهید محمد باقر حکیم در کنار دیگر مراجع تقلید عراق بود شرایط این کشور تفاوت‌های زیادی با امروز می‌داشت اظهار کرد: آیت‌الله محمد باقر حکیم اهل جهاد و مبارزه بود و هیچ‌گاه تسلیم دشمنان نشد.

امام جمعه قم با اشاره به آثار فراوان علمی شهید آیت‌الله محمد باقر حکیم گفت: سیره اهل بیت(ع)، فقه، تاریخ رجال و اقتصاد اسلامی از جمله موضوعاتی هستند که این شهید بزرگوار طی دوران حیات پربرکت خویش در آنها وارد شده بود.

وی بیان داشت: ملت عراق هم با تأسی به مراجع تقلید و رهبران خویش هیچ‌گاه تسلیم دشمنان و اشغال‌گران نشده و نمی‌شوند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تشکر از شهرداری قم و سایر دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم گفت: این ابتکار جالب توجه در نامگذاری یکی از خیابان‌های قم به نام شهید حکیم و برگزاری مراسم بزرگداشت او تاثیر بسزایی در زنده نگاه داشتن یاد شهدا و مراجع تقلید شیعه خواهد داشت.

انتهای پیام/78004/صا40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول