اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

آخرین اخبار تحولات سوریه

پیشروی ارتش در پاکسازی حلب و حمله تروریست‌ها به بیمارستان صحرایی در حمص

یگان‌های ارتش سوریه در ادامه عملیات خود برای پاکسازی مناطق مختلف کشور از تروریست‌های مسلح، کنترل کوی «الخامس» در منطقه «الصالحین» شهر «حلب» را در دست گرفتند.

پیشروی ارتش در پاکسازی حلب و حمله تروریست‌ها به بیمارستان صحرایی در حمص

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، ارتش سوریه روز گذشته عملیات گسترده‌ای را علیه افراد مسلح در منطقه الصالحین حلب آغاز کرد که به پاکسازی کوی «الخامس» این شهر و کشته شدن و جراحت ده‌ها تن از تروریست‌های مسلح منجر شد.

از طرفی، 14 دانشجوی دانشکده جنگ سوریه در کوی «الوعر» حمص در اثر حمله افراد مسلح زخمی شدند. حمله خمپاره‌ای تروریست‌های مسلح خسارت‌های مالی قابل توجهی به ساختمان این دانشکده وارد کرد.

همچنین افراد مسلح بانک خون و بیمارستان صحرایی کوی «الوعر» در شهر حمص را با چندین خمپاره هدف قرار داده و خسارت‌هایی مالی بر این مراکز بهداشتی وارد کردند. درباره خسارت‌های جانی گزارشی منتشر نشده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه نیز تعدادی از مقرهای تجمع عناصر وابسته به گروهک موسوم به جبهه النصره را در روستاهای «مایر» و «بیانون» که در حال شلیک موشک بر دو منطقه محاصر شده «نبل» و «الزهراء» در ریف حلب بودند، را هدف قرار داده و آْنها را به طور کامل نابود کردند.

این گزارش حاکی است که نیروهای ارتش نظامی سوریه، سلسله عملیات بی نظیری را در نزدیکی پمپ بنزین و باغستان‌های اطراف روستای «المنصوره» و منطقه «کفر داعل» در بخش غربی ریف حلب، به اجرا در آوردند که طی آن چند فرد مسلح کشته و شمار دیگری نیز زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار ما، یک پزشک کویتی به نام «بندر العلی» نیز دیروز یک شنبه در اثر تیراندازی ارتش سوریه به سوی خودرویی که در حالا انتقال زخمیان افراد مسلح در «جبل الزاویه» در ریف ادلب بود، کشته شد.

تلاش‌های افراد مسلح برای هدف قرار دادن یکی از مقرهای ارتش سوریه در نزدیکی شهرک «بروما» در بخش شمالی شهر ادلب با هوشیاری ارتش و درگیری با افراد مسلح در باغستان‌های این شهرک ناکام ماند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول