اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‏ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

نقدینگی مورد نیاز کشور در حوزه تولید بیشتر از 150 هزار میلیارد تومان

معاون برنامه‏ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نقدینگی مورد نیاز کشور در حوزه تولید، امسال از مرز 150 هزار میلیارد تومان فراتر می‏رود.

نقدینگی مورد نیاز کشور در حوزه تولید بیشتر از 150 هزار میلیارد تومان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سیدعلیرضا شجاعی امشب در دیدار با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و استاندار سمنان اظهار کرد: سال گذشته نقدینگی مورد نیاز کشور در حوزه تولید به بیش از 100 هزار میلیارد تومان رسید و پیش‏بینی می‏شود امسال این رقم از مرز 150 هزار میلیارد تومان فراتر رود.

شجاعی با بیان اینکه دشمنان همواره در تلاش هستند تا فضای کسب و کار را در ایران با تحریم‏های همه‏جانبه فلج کنند، گفت: رشد صادرات صنعتی و معدنی در کشور 23 درصد بوده است و این نشان می‏دهد که دشمن تا حدود زیادی نتوانسته به اهداف خود در این بخش دست یابد.

معاون برنامه‏ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت در عین حال از کاهش صادرات مواد پتروشیمی و میعانات گازی در کشور خبر داد و گفت: میزان صادرات انجام شده در سال 91 فراتر از هدف‏گذاری‏ها بود.

وی افزود: در حوزه واردات نیز 35 میلیارد دلار مواد اولیه، کالاهای واسطه‏ای و تجهیزات مورد نیاز حوزه تولید وارد کشور شد و اقدامات خوبی در زمینه پشتیبانی از تولید صورت گرفت.

شجاعی ادامه داد: 17 میلیارد و 700 میلیون دلار صادرات صنعتی و معدنی را در کشور شاهد بوده‏ایم و این نشان می‏دهد که بخش تولید در ایران با قوت به کار خود ادامه می‏دهد.

معاون برنامه‏ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به برخی سیاست‏های دولت که مورد انتقاد صنعت‏گران و مدیران اقتصادی قرار گرفت، اثرات این سیاست‏ها را در بسیاری از موارد مثبت دانست.

شجاعی گفت: به عنوان نمونه، دولت سمت سفارش و واردات را در گروه 10 کالایی ممنوع اعلام کرد و این سبب شد تا شمار زیادی از تولیدکنندگان خود به توسعه فعالیت‏هایشان اذعان کنند.

معاون برنامه‏ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: برنامه‏ریزی‏ها جریان ارزی کشور را به سمت تولید هدایت کرد و این امر باعث شد تا درصد بالایی از ارز صادرکنندگان نیز به سمت تولید وارد شود.

انتهای پیام/2249/ق20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول