اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‏ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

صدور بیش از 15 هزار فقره جواز تأسیس الکترونیکی

معاون برنامه‏ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از 15 هزار فقره جواز تأسیس در کشور به صورت الکترونیکی صادر شد.

صدور بیش از 15 هزار فقره جواز تأسیس الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سیدعلیرضا شجاعی عصر امروز در حاشیه آیین بهره‏برداری از واحد تولیدکننده انواع بلوک‏های سبک هوادار اتوکلاو شده در شهرک صنعتی سمنان، اظهار کرد: دولت و بخش خصوصی در سال‏های اخیر تجربه مشترکی در حوزه الکترونیکی شدن فعالیت‏ها، شفاف‏سازی فرایندها و تسهیل‏گری امور دارند که این تجربه باید روزبه‌روز کامل‏تر شود.

وی افزود: سال گذشته بیش از 15 هزار فقره جواز تأسیس در کشور به صورت الکترونیکی صادر شد و علاوه بر این شاهد صدور چندین فقره پروانه بهره‏برداری الکترونیکی نیز بودیم.

معاون برنامه‏ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: کارت‏های بازرگانی در حال الکترونیکی شدن است.

شجاعی ابراز داشت: ارز موجود در کشور باید به سمت تولید هدایت شود و تا حدود زیادی با اجرای این طرح به این هدف دست یافته‌ایم.

وی با بیان اینکه باید به جایی برسیم که محصول ساخته شده کمتری وارد کشور شود و واردات به سمت مواد اولیه برود، یادآور شد: سال گذشته، سال بسیار پیچیده‏ای بود که سبب حجم بالای تحریم‏ها در حوزه اقتصاد، تغییر برخی پارامترهای کلان اقتصادی از جمله ارز و ... برای کشور شد.

معاون برنامه‏ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت، رسیدن به استقلال ارزی در بخش صنعت، معدن و تجارت را یکی از مباحث اساسی دانست که باید به آن توجه شود.

شجاعی افزود: باید به جایی برسیم که صنایع،  ارزی که نیاز دارند خودشان بتوانند تأمین کنند و ارز مورد نیاز آنها از محل صادراتشان به راحتی تأمین شود.

معاون برنامه‏ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان اذعان داشت: سال گذشته 5/5 میلیارد دلار مسدودی ارزی داشتیم و مصوبات سازمان سرمایه‏گذاری خارجی برای جذب سرمایه‏گذار در حوزه صنعت و معدن نیز 7/4 میلیارد دلار بوده است.

انتهای پیام/2249/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول