اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش بنیاد نهج‌البلاغه:

موسوعة الاحادیث العلویة شامل 70 هزار حدیث است

معاون آموزش بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه گفت: موسوعة الاحادیث العلویة در 30 جلد تدوین شده و دارای 16 هزار صفحه بوده و 70 هزار حدیث را گردآوری کرده است.

موسوعة الاحادیث العلویة شامل 70 هزار حدیث است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محسن مهاجرنیا عصر امروز در مراسم رونمایی از کتاب «موسوعة الاحادیث العلویة» که در بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه برگزار شد با بیان اینکه در این بنیاد فعالیت‌های زیادی صورت می‌گیرد اظهار کرد: انتشار فصلنامه، طراحی و پشتیبانی از پایگاه اطلاع‌رسانی، تهیه و تدوین دانشنامه نهج‌البلاغه با استفاده از محققان حوزوی و سایر اقدامات در مورد این کتاب گرانسنگ از جمله این فعالیت‌ها هستند.

وی افزود: موسوعة الاحادیث العلویة در 30 جلد در ابواب گوناگون به رشته تحریر درآمده است؛ این کتاب گرانسنگ دارای 16 هزار صفحه بوده و 70 هزار حدیث را گردآوری کرده است.

معاون آموزش بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه با بیان اینکه این موسوعه دارای 216 باب در موضوعات اخلاقی، فرهنگی و دینی است گفت: سعی شده است مجموعه‌ای یکدست و منظم در مورد نهج‌البلاغه و حضرت علی(ع) در اختیار محققان و پژوهشگران قرار گیرد.

وی ادامه داد: بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه جزو قدیمی‌ترین مراکز حوزوی است که از سال 1353 کار خود را شروع کرده و در دوران پس از انقلاب به صورت جدی وارد حوزه پژوهش در مورد نهج‌البلاغه شده است.

مهاجرنیا با بیان اینکه این مرکز جزو 25 بنیادی است که شورای عالی حوزه‌های علمیه آن را راه‌اندازی کرده است عنوان داشت: مرکز تخصصی نهج‌البلاغه واقع در تهران امور پژوهشی در مورد این کتاب عظیم را انجام می‌دهد.

معاون آموزش بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه از انتشار آثار متعددی در حوزه تخصصی این کتاب خبر داد و افزود: موسوعة الاحادیث العلویة قرار است در آینده به صورت نرم‌افزار در اختیار دانش‌پژوهان قرار گیرد.

انتهای پیام/78004/ک20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول