اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یک افسر سابق اطلاعاتی اسرائیل مشاور «تونی بلر» شد

«لیانه پولاک» به عنوان مشاور نخست‌وزیر اسبق بریتانیا و نماینده کنونی گروه چهارجانبه صلح خاورمیانه منصوب شده است.

یک افسر سابق اطلاعاتی اسرائیل مشاور «تونی بلر» شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «دیلی‌تلگراف»، «لیانه پولاک» افسر سابق سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل است که از اکتبر 2012 تا آوریل سال جاری به عنوان مشاور خصوصی فعالیت کرده است.

پولاک 30 ساله قبلا مشاور سیاستگذاری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی بوده و با مقامات ارشد و آژانس‌های اطلاعاتی کار می‌کرده است.

وی حالا به عنوان مشاور خصوصی «تونی بلر» نخست‌وزیر اسبق بریتانیا مشغول به فعالیت شده است. بلر که اکنون سمت نمایندگی گروه چهارجانبه صلح خاورمیانه (متشکل از روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل) را بر عهده دارد و باید در مذاکرات سازش بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها میانجیگری کند، با این اقدام شائبه جانبداری از طرف اسرائیلی را بیش از پیش قوت بخشیده است.

بلر از سال 2007 و پس از ترک دفتر نخست‌وزیری انگلیس به این سمت انتخاب شده. وی وظیفه دارد علاوه بر کمک به توسعه منطقه غزه و کرانه باختری برای یافتن راهکاری جهت صلح اسرائیل و فلسطین نیز تلاش کند.

«پتر کیلفویل» وزیر سابق در کابینه بلر که اکنون به منتقد وی تبدیل شده، می‌گوید: وقتی کسی به کار گرفته می‌شود که به فرد مذاکره‌کننده نزدیک است و نقشی هم در آن داشته، خوب فلسطینی‌ها هم بدبینانه‌تر از قبل به آقای بلر می‌نگرند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول