اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان:

هر جمعه یک تعاونی تشکیل می‌شود و مردم را به نیکی دعوت می‌کند

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: مصلاهای نماز جمعه مانند تعاونی‌‌هایی هستند که هر هفته مومنان برای نشر نیکی در آن شرکت می‌کنند.

هر جمعه یک تعاونی تشکیل می‌شود و مردم را به نیکی دعوت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت الاسلام محمد صالحیان ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهر داران که در مسجد گلستان شهدای شهرداران برگزار شد نماز جمعه را بهترین امر الهی بیان کرد و گفت: در فقه ما نماز جمعه از شئونات امام معصوم(ع) است که در حکومت اسلامی به اذن نائب امام زمان (عج) صورت می‌پذیرد و اقامه شدن نماز جمعه در برهه‌ای از زمان مانند فریادی است علیه ظلم و ستم زمانه انجام می‌گیرد.

وی عنوان کرد: با اذن امام و واگذاری این امر الهی به نائبان و مراجع تقلید رونق گرفت و در زمان غیبت امام زمان (عج) به مجتهد جامع الشرایط واگذار شد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان افزود: دین اسلام برای عبادت سنگ تمام گذاشته و در روز جمعه حاکم اسلامی با مردم به سخن می‌نشیند و نقشه مهندسی راه حکومت را در بین مردم تبیین می‌کند و نخستین صفوف نماز از حکومتی‌ها تشکیل می‌شود.

وی اردوهای فرهنگی، تفریحی و برنامه‌های متنوع و گوناگون را زیر مجموعه‌های مراسم عبادی بیان کرد و گفت: باید در کنار آموزش دینی این برنامه انجام شود تا بچه‌ها با احکام و مبانی دین آشنا شوند.

صالحیان تاکید کرد: اصل بصیرت دینی و سیاسی یک اصل کلی است و دیگر اصل‌ها از آن سرچشمه می‌گیرند و باید در کنار دین آموزه‌های سیاسی را نیز قرار داد تا کودکان ما با آن آشنا شوند.

این مسئول عالم آگاه و بصیری را که از او در آموزش استفاده نشده یکی از شاکیان روز قیامت بیان کرد و ادامه داد: عالمی که نقشه زندگی انسان را براساس آموزه‌های دینی ترسم می‌کند باید او را ارج نهاد و از او استفاده کرد.

به گزارش فارس، در پایان جلسه از زحمات و تلاش‌های حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی کرامتی تقدیر و تشکر شد و حکم حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج احمد طیبی به عنوان امام جمعه شهر داران توسط حجت الاسلام صالحیان رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان به وی ابلاغ شد و غبار روبی گلستان شهدای شهر داران آخرین برنامه این مراسم بود.

انتهای پیام/63026/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول