اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

با هدف توجیه اقدامات ارتش در برکناری مرسی صورت گرفت

تماس‌های البرادعی با آمریکا و مقامات اروپایی

برخی منابع مصری از رایزنی‌های «محمد البرادعی» هماهنگ‌کننده جبهه نجات ملی معارض مصر با غرب و واشنگتن به منظور متقاعد کردن آنها به مشروعیت عزل مرسی خبر دادند.

تماس‌های البرادعی با آمریکا و مقامات اروپایی

به گزارش خبرگزاری فارس، الوطن مصر به نقل از برخی منابع آگاه گزارش داد که البرادعی به «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع این کشور پیشنهاد کرد که با تعدادی از مسئولان اتحادیه اروپا و آمریکا به منظور تشریح جزئیات مربوط به عزل مرسی و تعیین «عدلی منصور» به عنوان رئیس جمهور موقت مصر، تماس برقرار نماید.

این منابع گفتند که السیسی از پیشنهاد البرادعی استقبال و وی را مامور برقراری این تماس‌ها و هماهنگی با تعدادی از رسانه‌های خبری جهان کرد تا موضع مصر در قبال جامعه جهانی را تشریح و به ادعاهای اخوان‌المسلمین در خصوص کودتای نظامی علیه مشروعیت مرسی، پاسخ دهد.

بر پایه این گزارش، البرادعی نقش موثری در تعدیل موضع آمریکا و جانبداری از خواسته مردمی مصر دارد و پس از تظاهرات 30 ژوئن واشنگتن ترس از این داشت که تعداد گسترده‌ای از اعضای اخوان‌المسلمین دستگیر شوند اما البرادعی به مسئولان آمریکایی تاکید کرد که تخطی از قوانین معمول مصر جایز نیست.

چهارشنبه گذشته به دنبال اتمام ضرب‌الاجل ارتش به گروه‌های سیاسی برای تحقق خواسته‌های مردم و مخالفت مرسی با ضرب‌الاجل ارتش، «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع مصر طی بیانیه‌ای، مرسی را از قدرت عزل و «عدلی منصور» رئیس دادگاه عالی قانون اساسی را به عنوان رئیس جمهور موقت مصر منصوب کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول