اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفت‌وگو با فارس:

عربستان بازیگر اصلی معارضان سوریه است

معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه‌ با بیان اینکه نقش عربستان سعودی و جلسات بندر بن سلطان با معارضان سوریه بر کسی پوشیده نیست، گفت: بعد از عقب نشینی قطر، مصر و ترکیه، مشخص شد که عربستان سعودی بازیگر اصلی گروه‌های معارض سوریه است.

عربستان بازیگر اصلی معارضان سوریه است

«خلف المفتاح» معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، با بیان اینکه ائتلاف مخالفان سوری صلاحیت نمایندگی ملت سوریه را ندارد، تاکید کرد:‌ این ائتلاف نمی‌تواند طرف مذاکره در هر گونه  راه حل سیاسی در آینده باشد.

وی با اشاره به نشست اخیر معارضان خارج نشین سوری در استانبول ترکیه، گفت: انتخاب احمد الجربا از افراد نزدیک به عربستان سعودی به ریاست ائتلاف مذکور نشان می‌دهد که گروه‌ معارضان سوریه، خارجی است.

المفتاح رویکرد سعودی را تلاش به منظور سیطره بر ائتلاف مخالفان سوری و کنار گذاشتن جماعت اخوان المسلمین توصیف کرد و افزود: این ائتلاف محصول خارج است و قدرت برتر در آن به معنای اراده ملی و یا قدرت اعضای آن نیست.

وی با تاکید بر اینکه ائتلاف مخالفان سوریه محصول کشورهای اروپایی از جمله فرانسه است، تصریح کرد که مخالفان خارج نشین به مثابه ابزاری جهت اجرای برنامه‌های خارجی و خواسته‌های کشورهای غربی است و هیچ اهمتی برای (اراده) ملت سوریه قائل نیستند. این ائتلاف همچنین بیانگر اختلافاتی است که هر چند مدت یک بار در آن شدت می‌گیرند.

المفتاح ائتلاف معارضان سوری را ائتلافی خارجی و غیر سوری خواند و تاکید کرد که معارضان مذکور نماینده بافت اجتماعی ملت سوریه نیست و هیچ محبوبیتی در داخل ندارد؛ بلکه این ائتلاف تعبیری از اراده خارجی است.

وی نمادهای سیاسی موجود در مخالفان سوریه را توهمی و بیانگر اراده غربی به منظور تحریک گروهک‌های مسلح، جهت تخریب تاسیسات زیر بنایی سوریه و کشتار هر چه بیشتر بیگناهان خواند و افزود: بعد از عقب نشینی قطر، مصر و ترکیه، مشخص شد که عربستان سعودی بازیگر اصلی گروه‌های معارض سوریه است و چنین امری فرصت موفقیت هر گونه راه حل سیاسی را می‌کاهد.

معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان اینکه مخالفان خارجی و همچنین قدرت‌های خارجی همچنان دل به راه حل نظامی برای تحولات سوریه بسته‌اند، افزود: معارضان حقیقی سوریه کسانی هستند که از گزینه سیاسی برای حل تحولات این کشور حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول