اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور سید جعفر حجت کشفی صورت می‌گیرد

رونمایی و نقد کتاب تذکره شکرستان پارس در قم

رئیس مجمع ذخایر اسلامی از رونمایی و نقد کتاب تذکره شکرستان پارس در قم خبر داد و گفت: این مراسم 23 تیرماه برگزار می‌شود.

رونمایی و نقد کتاب تذکره شکرستان پارس در قم

حجت‌الاسلام صادق اشکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب تذکره شکرستان پارس اظهار کرد: این کتاب توسط میرزا محمد حسین شعاع شیرازی تألیف شده است.

وی خاطرنشان کرد: میرزا محمد حسین شعاع میرزای شیرازی معروف به شعاع‌الملک بوده که شاعر و تذکره‌نویس اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی به شمار می‌رود.

رئیس مجمع ذخایر اسلامی خاطرنشان کرد: این کتاب با مقدمه، تصحیح و تعلیقات عبدالرسول فروتن در دو جلد به همت مجمع ذخایر اسلامی منتشر شده است.

وی از رونمایی و نقد کتاب تذکره شکرستان پارس خبر داد و افزود: این مراسم یکشنبه 23 تیر سال جاری ساعت 10 در مؤسسه تاریخ علم و فرهنگ با همکاری مجمع ذخایر اسلامی در خیابان طالقانی، کوچه 23، نبش فرعی اول سمت چپ پلاک چهار برگزار می‌شود.

اشکوری یادآور شد: مراسم رونمایی و نقد کتاب تذکره شکرستان پارس با حضور عبدالرسول فروتن و سید جعفر حجت کشفی نویسنده و رئیس کارگاه هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

وی عنوان داشت: کتاب تذکره شکرستان پارس شرح حال شاعران و نمونه اشعار شعرای معاصر با شعاع‌الملک بوده و از این نظر دارای اهمیت است.

میرزا محمد حسین شعاع شیرازی در زمینه علمی و فرهنگی شهرت دارد و پس از پایان تحصیلات متداول زمان خود به سرودن شعر پرداخت. وی در قصیده‌سرایی، ماده تاریخ، مطایبه و هجا توانا بود و با فرصت‌الدوله، شوریده شیرازی، جواد کمپانی و میرزا حسین مشیری هم‌ دوران بود. وی به گردآوری کتب خطی دلبستگی داشت و از خود کتابخانه بسیار نادری به یادگار گذاشت.

تذکرهٔ شعاعیه، تذکرهٔ شکرستان فارس، اشعهٔ شعاعیه و دیوان از جمله آثار وی است.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول