اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

شرح جرایم 3 اعدامی در قزوین

دادستان استان قزوین جزئیات جرایم و همچنین نحوه تشکیل پرونده سه متهم به قاچاق و توزیع مواد مخدر که امروز در قزوین اعدام شدند را اعلام کرد.

شرح جرایم 3 اعدامی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با خبرنگاران در خصوص اجرای حکم اعدام پنج نفر در قزوین داشت، بیان کرد: حسب پرونده اجرایی 910839 شعبه اول اجرای احکام در تاریخ 13 اردیبهشت ماه سال 90 مأموران مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در حین گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری در عوارضی شماره دو قزوین زنجان به یک دستگاه خودروی سواری پراید به رانندگی شخصی به نام ر-خ مشکوک شده که خودروی وی مورد بازرسی قرار گرفت.

وی افزود: در بازرسی از خودروی نامبرده در زیر صندلی مقدار 390 گرم هروئین فشرده (کراک) توسط مأموران انتظامی کشف شد.

دادستان قزوین تصریح کرد: نامبرده در همه مراحل بازجویی با پذیرش اتهامات وارده بیان داشته که مواد مکشوفه را زیر پل حصارک کرج به مبلغ دو میلیون تومان برای مصرف شخصی خریداری کرده است.

نیارکی اضافه کرد: پس از طی مراحل قانونی در 18 بهمن‌ماه 90 شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی قزوین طی دادنامه‌ای حکم به مجازات اعدام و مصادره اموال نامبرده داد.

وی ادامه داد: همچنین از بابت استعمال هروئین، نامبرده به پرداخت دو میلیون ریال جزای نقدی و تحمل 50 ضربه شلاق محکوم شد که این رأی در 26 فروردین سال گذشته مورد اعتراض وکیل وی قرار گرفت و طی رأی دادستان کل کشور در تاریخ 13 خرداد 91 مورد تائید قرار گرفت.

دادستان قزوین یادآور شد: تقاضای عفو محکوم‌علیه نیز دو مرتبه در تاریخ‌های هفتم آذر و 30 بهمن‌ماه سال 91 در کمیسیون عفو و تخفیف مجازات مطرح شد که پس از بررسی مورد مخالفت قرار گرفت و نهایتاً نامه ریاست قوه قضائیه مراتب بلامانع بودن اجرای حکم را تائید کرد و حکم اعدام وی صبح امروز در زندان مرکزی قزوین به اجرا درآمد.

نیارکی درخصوص شرح وضعیت دومین اعدامی مواد مخدر در قزوین اعلام کرد: به موجب پرونده اجرایی 911268 شعبه اول اجرای احکام در تاریخ 24 فروردین سال 90 مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی در عوارضی شماره دو قزوین - زنجان به یک دستگاه خودرو مشکوک شدند.

وی تصریح کرد: مأموران پس از توقف خودروی سواری پژو 206 که به آن مظنون شده بودند متوجه شدند سرنشین خودرو به نام ر-ج در حال استعمال مواد مخدر بوده که آلات استعمال نیز کشف می‌شود و در این حین راننده خودرو به هویت ن -هـ اقدام به فرار به باغات اطراف جاده می‌کند که در نهایت پس از تعقیب و گریز دستگیر می‌ شود و در حضور متهمان، خودرو مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

دادستان قزوین عنوان کرد: پس از بازرسی از خودرو، از داخل موتور و زیر کاپوت 990 گرم هروئین فشرده(کراک) کشف می‌شود.

نیارکی ابراز داشت: با توجه به اقرار متهم فوق‌الذکر و پذیرش اتهامات وارده در 16 اسفند سال 90 شعبه دوم دادگاه انقلاب قزوین با تشکیل جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین، حکم بر مجازات اعدام و مصادره اموال محکوم علیه ر-ج صادر کرده که این رأی در 22 فروردین سال گذشته مورد اعتراض وکیل وی قرار گرفت که طی رأی 31 تیرماه 91، دادستان کل کشور دادنامه مذکور مورد تائید قرار گرفت و دو مرتبه عفو محکوم‌علیه در کمیسیون عفو و تخفیف مجازات مطرح شد که پس از بررسی مورد مخالفت قرار گرفت.

وی یادآور شد: نهایتاً طی نامه ریاست قوه قضائیه، مراتب بلامانع بودن اجرای حکم تائید شد و حکم صادره صبح امروز با به دار آویختن این قاچاقچی مواد مخدر در زندان مرکزی قزوین به اجرا درآمد.

یادآور می‌شود محکوم علیه دارای یک فقره سابقه پرداخت رشوه نیز می‌باشد.

دادستان استان قزوین در خصوص سومین اعدامی صبح امروز زندان مرکزی قزوین بیان داشت: حسب کلاسه پرونده 894610 نیابتی از دادسرای عمومی و انقلاب میانه، محکوم علیه ع-ق در پوشش خانوادگی اقدام به 976 گرم هروئین فشرده(کراک) در حوزه قضایی شهرستان میانه می‌کند.

وی ادامه داد: پس از دستگیری محکوم علیه با اقرار صریح به حمل مواد مخدر در همه مراحل رسیدگی، پرونده مذکور در شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی میانه مورد رسیدگی قرار گرفت.

دادستان قزوین یادآور شد: دادگاه با استفاده از اوراق و محتویات پرونده طی دادنامه‌ای به شماره 88-439 حکم بر اعدام محکوم علیه صادر می‌کند که این رأی در تاریخ 24 خرداد سال 89 مورد تائید دادستان کل کشور قرار گرفت.

نیارکی ادامه داد: دو مرتبه در 24 اردیبهشت 91 و دو مرداد 90 موضوع عفو متهم بررسی شد ولی مورد مخالفت قرار گرفت و با نامه ریاست قوه قضائیه بلامانع بودن اجرای حکم تائید و وی صبح امروز در زندان مرکزی قزوین به دار مجازات آویخته شد.

انتهای پیام/2667/و40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول