اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهنام شمسایی عنوان کرد

«فسیل» روایت مشکلات مردم با دیالوگ قاجاری

کارگردان تئاتر مقام استادی گفت: مقام استادی دارای کلیت فانتزی و تخیلی است که شوخی‎های آن به صورت گزنده به مسائل روز می‎پردازد.

«فسیل» روایت مشکلات مردم با دیالوگ قاجاری

بهنام شمسایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: فرهاد نقدعلی نویسنده نمایش فسیل است و رضا مولودی و مهدی موید بازیگران این نمایش هستند.

وی افزود: پروسه تمرین این نمایش شش ماه به طول انجامید و شیوه اجرای آن یک رئال فانتزی است که دوره پادشاهی رضا شاه زمانی که خط آهن به ایران آمد را روایت می‎کند.

کارگردان نمایش فسیل در مورد داستان این نمایش گفت: در این نمایش مشقاتی که مردم ایران برای راه‌اندازی خط راه آهن متحمل شدند مدنظر بوده است.

وی گفت: تاکنون در جشنواره تئاتر کمدی دو اجرا برای تماشاگران انجام شده است و یک اجرا هم برای داوری یکشنبه بعداظهر در تالار هنر انجام می‎شود.

شمسایی ادامه داد: اجرای اول نمایش فسیل در هنرسرای خورشید بود که استقبال و بازخورد خوبی به همراه داشت زیرا این کار از حالت مرسوم کمدی‎هایی که در اصفهان رواج دارد، فاصله گرفته است و این طور نیست که حتما تماشاچی به جهت خندیدن به تماشای آن بنشیند.

وی با بیان اینکه دیالوگ‎های این اثر دیالوگ‎های زمان قاجار است و مخاطب با تفکر متوجه آن می‎شود گفت: حلاجی کردن و فهمیدن دیالوگ‎ها برای مخاطبان این نمایش زمان بر است، اما چون کلمات در نمایش تکرار می‎شود، تماشاگر پس از 10 تا 15 دقیقه با آن ارتباط برقرار می‎کند.

کارگردان نمایش فسیل گفت: نمایش فسیل با نمایش‎نامه واقعی آن فاصله گرفته و به سمت سورئال و فانتزی کشیده شده است و المان‎های امروزی در آن کاربرد زیادی دارد.

انتهای پیام/63019/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول