اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار گلستان:

کاهش موالید، ترس از معیشت و راحت‌طلبی از چالش‌های جمعیت است

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار گلستان گفت: کاهش موالید، ترس از رزق و روزی و راحت‌طلبی از مهمترین چالش‌های تهدید نسل است که جمعیت کشور را با تهدید مواجه می‌کند.

کاهش موالید، ترس از معیشت و راحت‌طلبی از چالش‌های جمعیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا جمشیدی ظهر امروز در همایش روز جهانی جمعیت در گرگان گفت: تدبیر کاهش جمعیت برای مدیریت نسل مربوط به دهه 1370 بود که از الان به بعد باید در تولید مثل و توازن جمعیت یک مدیریت صحیح صورت می‌گرفت.

وی با تأکید بر این‌که مشکلات جامعه امروز در حوزه تعلیم و تربیت است نه مسائل معیشتی، متذکر شد: معضلاتی چون نسل‌کشی، اعتیاد و طلاق در جامعه به مسئله تعلیم و تربیت برمی‌گردد که باید در این زمینه توجه بیشتری شود.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار گلستان با بیان این‌که بخش اعظمی از جامعه با چالش راحت‌طلبی مواجه است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سن ازدواج جوانان در مردان در سنین 20 تا 36 سالگی و در دختران 15 تا 29 سال اتفاق می‌افتد.

جمشیدی افزود: یکی از ویژگی‌های ذاتی بانوان مادر بودن است و امروز این ادبیات و اخلاق دینی کمرنگ‌تر شده است.

وی با بیان این‌که ورود زنان در عرصه‌های اجتماعی یک ضرورت است، خاطرنشان کرد: در حوزه پزشکی، پرستاری، مامایی، معلمی و مدرسی ضرورت دارد که بانوان حضور پررنگ و نقش‌آفرین در جامعه داشته باشند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار گلستان تأکید کرد: بانوان نباید برای این‌که منبع درآمد باشند خود را به آب و آتش زده و زن بودن خود را زیر سئوال ببرند که این یک چالش جدی و اساسی است.

جمشیدی با بیان این‌که افزایش طلاق ناشی از ناسازگاری است عنوان کرد: عدم تعلیم و تربیت درست اخلاقی در افزایش آمار طلاق دخالت داشته و متأسفانه زیاده‌خواهی و تنوع‌طلبی به این معضل اجتماعی دامن زده است.

وی با تأکید بر این‌که تغییر جمعیت سنی یکی از چالش‌های جدی است، یادآور شد: جمعیت پیر حدود پنج درصد جامعه را تشکیل می‌دهد و در سال 1420 این جمعیت به 18 درصد خواهد رسید بنابراین وقتی جمعیت به سمت پیری برود با کاهش تولید مواجه خواهیم بود.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: اگر بنا است بیکاری، فقر و گرانی از بین برود این عوامل با تولید محقق می‌شود بنابراین اگر جامعه به سمت جمعیت پیر رهنمون شود نمی‌توان به سمت استقلال و خودکفایی پیش رفت.

جمشیدی یادآور شد: کشوری که از توان، امکانات و تخصص‌های لازم برخوردار باشد می‌تواند در تولید و دانش صادر‌کننده باشد.

وی با تأکید بر این‌که سبک زندگی غربی در جوامع اسلامی یک چالش جدی است، متذکر شد: سبک زندگی غربی برای انسانیت انسان ارزشی قائل نیست و زن را یک ابزار می‌دانند که این برای جامعه اسلامی اساساً قابل تحمل نیست و از نظر عقلانیت، مشروعیت و انسانیت قابل پذیرش نیست.

انتهای پیام/83001/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول