اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نیویورک تایمز گزارش داد

تاکید رایس بر کناره‌گیری «مرسی»، یک ساعت پیش از کودتای نظامی در مصر

جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن است که یک ساعت قبل از اینکه ارتش مصر، مرسی را از سمت ریاست جمهوری این کشور برکنار کند، آمریکا از مرسی خواسته بود از قدرت کناره گیری کند.

تاکید رایس بر کناره‌گیری «مرسی»، یک ساعت پیش از کودتای نظامی در مصر

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» روز گذشته (شنبه) در خبری نوشت که «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی آمریکا تنها یک ساعت پیش از آنکه ارتش مصر «محمد مرسی» رئیس جمهور این کشور را سرنگون کند، به تیم مرسی گفته بود که رئیس جمهور مصر از ریاست کنار می رود.

بر اساس این خبر، وزیر امور خارجه یک کشور عربی به عنوان نماینده آمریکا با مرسی تماس گرفته و به مرسی آخرین فرصت را برای تغییر در کابینه اش به منظور پایان بخشیدن به بن بست به وجود آمده با ارتش مصر را داده است.

مشاوران ارشد مرسی اعلام کرده اند که این وزیر خارجه عرب که نامی از وی برده نشده است، چندین ساعت قبل از اعلام سقوط ریاست مرسی توسط ارتش که روز چهارشنبه هفته گذشته گزارش شد، در تماس تلفنی با رئیس جمهور مصر از وی خواسته است تا یک کابینه و یک نخست وزیر جدید را منصوب کند.

در ادامه این خبر آمده است که «عصام حداد» مشاور ارشد سیاست خارجی مرسی نیز که در زمان برقراری این تماس های تلفنی کنار رئیس جمهور مصر بود، از اتاق خارج می شود تا با «آن پترسون» سفیر آمریکا در مصر تماس بگیرد و به واشنگتن خبر بدهد که مرسی از این درخواست واشنگتن پیروی نخواهد کرد.

مشاوران مرسی گفته اند که حداد به محض ورود به اتاق اعلام کرد که با سوزان رایس تماس گرفته و رایس نیز اعلام کرده است که تنها یک ساعت دیگر بازی تمام می شود.

بر اساس این خبر، مرسی در طول دوره ریاست کوتاه مدت خود مکررا از سوی گروه های مخالف به تلاش برای انحصاری کردن قدرت متهم شد؛ «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در دیدار دسامبر سال گذشته میلادی خود با حداد نیز تاکید کرد که اخوان المسلمین گروه های مخالف را نیز در دولت لحاظ کنند.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که دولت آمریکا برکناری مرسی توسط ارتش مصر را محکوم نکرده و چنین اقدامی را کودتا ننامیده است و همین امر منجر به بروز گمانه زنی هایی مبنی بر حمایت تلویحی واشنگتن از تحولات اخیر مصر شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول