اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کاراکاس تا دوشنبه منتظر پاسخ اسنودن به پیشنهاد پناهندگی در ونزوئلا خواهد ماند

وزیر امور خارجه ونزوئلا با رد هرگونه تماس با افشاگر برنامه‌های فوق محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد کاراکاس تا روز دوشنبه هفته جاری منتظر پاسخ اسنودن به پیشنهاد پناهندگی در ونزوئلا خواهد ماند.

کاراکاس تا دوشنبه منتظر پاسخ اسنودن به پیشنهاد پناهندگی در ونزوئلا خواهد ماند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «فرانسه»، یک روز بعد از آنکه «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا پیشنهاد ارائه پناهندگی به «ادوارد اسنودن» مامور سابق سیا و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا را مطرح کرد، دولت ونزوئلا روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که هیچ ارتباطی با اسنودن ندارد.

«الیاس جائوا» وزیر امور خارجه ونزوئلا در پاسخ به سوالی که درباره ارتباط میان این کشور با اسنودن وجود دارد، اینطور پاسخ داد: نه، هیچ نوع ارتباطی وجود نداشته است. ما تا روز دوشنبه منتظر خواهیم ماند تا بدانیم که آیا او (اسنودن) تمایل خود را برای قبول پناهندگی در ونزوئلا تائید خواهد کرد یا خیر.

اسنودن اخیرا در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «گاردین»، از برنامه های فوق محرمانه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از مکالمات تلفنی و ارتباطات اینترنتی شهروندان آمریکایی و خارجی پرده برداشته و از طرف دولت واشنگتن به جاسوسی متهم شده است.

این پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در شرایط فعلی در سالن تزانزیت فرودگاه مسکو به سر می برد و درخواست پناهندگی وی از سوی 21 کشور رد شده است و تنها کشورهای ونزوئلا، بولیوی و نیکاراگوئه به وی پیشنهاد پناهندگی داده اند.

«اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی نیز روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که اگر اسنودن درخواست پناهندگی به بولیوی را مطرح کند، به وی پناهندگی داده می شود.

مورالس با اعلام اینکه بولیوی ترسی از آمریکا و متحدان اروپایی واشنگتن ندارد، اعلام کرده است که تمایل دارد در صورت درخواست اسنودن، به وی پناهندگی بدهد.

علاوه بر این، «دانیل اورتگا» رئیس جمهور نیکاراگوئه نیز اعلام کرده است که «ماناگوا» اسنودن را با افتخار می پذیرد و به وی پناهندگی می دهد.

علاوه بر این، وب سایت افشاگر «ویکی لیکس» نیز که از اسنودن حمایت می کند، اخیرا خبر درخواست پناهندگی برای این مامور سابق سیا از 6 کشور دیگر را منتشر کرده ولی اشاره ای به نام این کشورها نداشته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول