اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک وزارت خارجه افغانستان:

توطئه خارجی‌ها باعث توقف مذاکرات صلح افغانستان شد

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک وزارت خارجه افغانستان با اشاره به دلایل توقف مذاکرات صلح افغانستان بیان داشت که توطئه خارجی‌ها باعث توقف این روند شد.

توطئه خارجی‌ها باعث توقف مذاکرات صلح افغانستان شد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «تاند» افغانستان، «فرامرز تمنا» بیان داشت که علاوه بر نصب تابلو امارت اسلامی و بر افراشته شدن پرچم طالبان در دفتر این گروه در دوحه، مسائل دیگری نیز باعث شد که مذاکرات صلح افغانستان متوقف شود.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک وزارت خارجه افغانستان تصریح کرد: برخی مسائل پنهان باعث شد که دولت افغانستان در این خصوص به شدت وارد عمل شده و در یک اقدام هوشمندانه جلو آن را بگیرد.

وی با اشاره به مذاکرات مخفی نمایندگان طالبان و آمریکایی‌ها در قطر گفت: به رغم آن که گشایش دفتر طالبان در قطر توسط افغانستان پیشنهاد شده بود اما زمانی که نشانه‌های از یک توطئه در روند مذاکرات صلح مشاهد شد، دولت افغانستان از حضور در آن خودداری کرد.

تمنا با وجود آن که به جزئیات این توطئه اشاره نکرد اما گفت برخی از مقامات پاکستانی خواستار ایجاد نظام فدرالی در افغانستان شده اند.

این مقام افغان با تأکید بر این که دولت افغانستان نقش پاکستان را در روند صلح افغانستان نادیده می‌گیرد، گفت: دولت افغانستان تلاش می‌کند با بین‌الافغانی شدن مذاکرات صلح افغانستان و فشار جامعه جهانی بر پاکستان، این روند به پیروزی برسد.

مذاکرات طالبان و آمریکا در شرایطی به حال تعلیق درآمد که طرفین مذاکره از همان ابتدا نتوانستند با شروط یکدیگر کنار بیایند.

کارشناسان معتقدند که نمی‌توان زیاد به آینده مذاکرات قطر امیدوار بود و توافق مهمی بین آمریکا و طالبان صورت نخواهد گرفت.

دفتر طالبان چندی پیش به طور رسمی در شهر دوحه بازگشایی شد اما بعد از اعتراض دولت افغانستان به برافراشته شدن پرچم امارات اسلامی در دفتر طالبان مذاکره آمریکا با طالبان به حالت تعلیق درآمد.

با این که شورای عالی صلح افغانستان حاضر شد نمایندگانی به قطر اعزام کند اما برگزاری مذاکرات زیر سئوال رفت و محور مشخصی برای ادامه مذاکره تعیین نشد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول