اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فنی و حرفه‌ای الزهرای زنجان خبر داد

برگزاری دوره‌های «مهندسین فردا» برای نوجوانان زیر 15 سال در زنجان

رئیس فنی و حرفه‌ای الزهرای زنجان گفت: دوره‌های «مهندسین فردا» برای نوجوانان زیر 15 سال در فنی و حرفه‌ای زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری دوره‌های «مهندسین فردا» برای نوجوانان زیر 15 سال در زنجان

پریسا علیمردانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به استقبال خوب علاقه‌مندان از کلاس‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: ظرفیت بعضی از این کلاس‌ها در تابستان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کانون‌های دانش‌آموزی در طول تابستان کلاس‌هایی را با حمایت فنی و حرفه‌ای برگزار می‌کنند، تصریح کرد: کانون افشارچی، نور، کلاس‌های سازندگی در مساجد، پایگاه‌های بسیج از جمله مکان‌های برگزار کننده این کلاس‌ها هستند.

رئیس فنی و حرفه‌ای الزهرای زنجان ادامه داد: ظرفیت دوره‌های این کلاس‌ها نیز در طول تابستان افزایش یافته است.

این مسئول با بیان اینکه در کانون افشارچی زنجان کلاس‌های بافندگی، گلدوزی، عروسک دوزی و سفره آرایی برگزار می‌شود، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به کانون‌ها و مساجد مورد نظر مراجعه کنند.

علیمردانی به کلاس‌های برگزار شده فنی و حرفه‌ای در روستاهای استان زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: به دلیل افزایش اوقات فراغت روستاییان در فصل پاییز بیشتر کلاس‌های مربوط به آنها در این فصل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون در روستاهای سارمساقلو، دیزج، سایان و سهرین دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود، گفت: در روستاهای دیزج و سهرین کلاس‌های رایانه برگزار می‌شود.

رئیس فنی و حرفه‌ای الزهرای زنجان مدت دوره‌های رایانه کار در روستاهای استان زنجان را یک ماه اعلام کرد و افزود: در روستاهایی که رایانه وجود ندارد فنی و حرفه‌ای به این روستاها رایانه منتقل می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: در بیشتر روستاها کلاس‌های خیاطی، گلدوزی، کاموا بافی و نقاشی پارچه برای بانوان برگزار می‌شود.

علیمردانی همچنین به برگزاری دوره تولید کننده ورمی کمپوست برای مردان در روستاها اشاره کرد و افزود: در این کلاس‌ها تولید کود طبیعی به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

وی سن استاندارد ثبت نام در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای را بالای 15 سال اعلام کرد و یادآور شد: همچنین علاقه‌مندان باید دارای حداقل تحصیلات سوم راهنمایی باشند.

رئیس فنی و حرفه‌ای الزهرای زنجان با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای برای افراد زیر 15 سال در آموزشگاه‌ها کلاس‌هایی برگزار می‌کند، اضافه کرد: این دوره‌ها با نام «مهندسین فردا» اجرا می‌شود.

این مسئول ادامه داد: برای این افراد کلاس‌های رباتیک، طراحی وب، تجارت وICDL  برگزار می‌‌شود.

علیمردانی گفت: کلاس عروسک سازی برای نوجوانان زیر 15 سال برگزار می‌شود که در این رشته از الکترونیک در ساخت عروسک‌ها استفاده می‌شود.

وی به برگزاری کلاس‌های ملیله کاری برای خانم‌‌ها و آقایان اشاره کرد و ابراز داشت: ظرفیت این کلاس تکمیل شده و در مرداد ماه جاری این دوره‌ها آغاز می‌شود.

رئیس فنی و حرفه‌ای الزهرای زنجان به المپیاد رشته‌های فنی و حرفه‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: این المپیاد امسال در کشور آلمان برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه 12 نفر از هنرجویان کشورمان در این المپیاد حضور دارند،متذکر شد: همچنین دو کارآموز مرد از فنی و حرفه‌ای زنجان در مسابقات رباتیک تیمی دو نفره در این المپیاد حضور دارند.

علیمردانی در پایان اذعان داشت: کارآموزان پس از گذراندن مراحل مسابقات شهرستانی و استانی به المپیاد آلمان راه پیدا کردند.

انتهای پیام/73008/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول