اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان شرقی:

مردم ایران و ترکیه سرنشینان یک کشتی هستند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: امروز بالاترین سطح محبت و صمیمیت بین مردم و مسئولان ایران و ترکیه را شاهد هستیم و باور داریم که همه ما سرنشینان یک کشتی هستیم که تمام سرمایه‌های ما نیز در این کشتی قرار دارد.

مردم ایران و ترکیه سرنشینان یک کشتی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی  در دیدار معاون وزیر توسعه جمهوری ترکیه، با تاکید بر اینکه باید پشتیبان یکدیگر باشیم افزود: خوشبختانه این باور در بین رهبران ایران و ترکیه وجود دارد و بر همین اساس، دستیابی به 30 میلیارد دلار حجم مبادلات تجاری بین دو کشور سیاست‌گذاری شده است.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: در هر دوره از این همایش شاهد حضور تعداد بیشتری از سرمایه‌گذاران به ویژه از کشور ترکیه هستیم و پیام این حضور به دشمنان ما این است که هیچ کس نمی‌تواند پیوند ما را بر هم بزند.

علیرضابیگی با بیان اینکه ثروت ما متعلق به مردم است و باید به دنبال سود و منفعت آنها باشیم، افزود: حضور سرمایه‌گذاران ایرانی در ترکیه و سرمایه‌گذاران ترک در ایران، به خاطر دلگرمی و محبت بین دو کشور است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشترکات تاریخی و فرهنگی ایران و ترکیه، اظهار داشت: رعایت همسایه، سفارش پیامبر بزرگ اسلام به هر دو ملت ایران و ترکیه است و با وجود این همه اشتراک، ما می‌توانیم به راحتی و با احساس امنیت با هم کار کنیم.

وی با ابراز خرسندی از توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ترکیه، گفت: حجم روابط تجاری ایران و ترکیه نسبت به سه سال گذشته قطعا چهار یا پنج برابر شده و توسعه روابط تا این سطح، حاصل جدیت دولت‌های دو کشور است.

علیرضابیگی با تاکید بر اینکه دولت و ملت ایران حامی سرمایه‌گذاران هستند، افزود: ما به دنبال این هستیم که فعالیت‌های اقتصادی یک معادله برد-برد برای دو طرف باشد و قطعا منفعتی که از این معادله به دست می‌آید اسباب دلگرمی خواهد بود.

وی با قدردانی از حضور معاون وزیر توسعه ترکیه در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری، افزود: اطلاعات اقتصادی از طرق مختلف از جمله اینترنت هم قابل دسترسی است اما حضور مستقیم سرمایه‌گذاران در آذربایجان شرقی، تصویر واقعی‌تری از فضای اقتصادی این استان را ترسیم می‌کند که در توسعه فعالیت‌های اقتصادی موثر خواهد بود.

معاون وزیر توسعه جمهوری ترکیه هم در این دیدار با بیان اینکه ایران و ترکیه دو کشور دوست و برادر هستند، تاکید کرد: هیچ عاملی نباید به روابط صمیمانه ایران و ترکیه آسیب برساند و باید تلاش کنیم مناسبات ما روز به روز بیشتر شود.

محمد جیلان با بیان اینکه برای توسعه روابط به تبریز سفر کرده‌ام به حضور سرمایه‌گذاران و تجار ترک در همایش سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: دو کشور قدرتمند منطقه باید در تمام زمینه‌ها پشتیبان یکدیگر باشند و روابط خود را توسعه دهند تا منافع آن را در آینده به طور مشترک بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام/60002/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول