اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پس از انتشار اخبار ضد‌ونقیض از نخست وزیری البرادعی

دفتر ریاست جمهوری مصر: البرادعی هنوز رسماً نخست‌وزیر نشده است

در حالیکه روز شنبه گزارش‌ها از انتخاب «محمد البرادعی» به عنوان نخست‌وزیر موقت مصر حکایت داشت، در ساعات پایانی شامگاه شنبه، دفتر ریاست جمهوری موقت مصر این خبر را تکذیب کرد.

دفتر ریاست جمهوری مصر: البرادعی هنوز رسماً نخست‌وزیر نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رسانه‌های خبری مصر، ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای تاکید کرد که البرادعی نخست‌وزیر نشده است اما وی از نامزدهای بارز برای تصدی این منصب است.

شب گذشته رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند که البرادعی به عنوان نخست‌وزیر انتخاب و قرار است در برابر «عدلی منصور» رئیس جمهور موقت سوگند یاد کند.

احمد المسلمانی» مشاور رسانه‌ای عدلی اعلام کرد که البرادعی بارزترین نامزد نخست‌وزیری دولت جدید است اما هنوز تصمیم رسمی در این باره صادر نشده است.

وی افزود که اسامی چند نفر به عنوان نامزد نخست‌وزیری مطرح است و البرادعی نیز بارزترین آنهاست اما هنوز هیچ تصمیم رسمی در خصوص مکلف کردن نخست‌وزیر صادر نشده است.

المسلمانی اظهار داشت که ما اعتراض‌های برخی گروه‌های سیاسی به این اسامی را مدنظر قرار می‌دهیم.

در همین رابطه برخی سیاستمداران که از رایزنی‌های جاری در خصوص تعیین نخست‌وزیر مطلع هستند، اعلام کردند که تاخیر در اعلام رسمی تعیین البرادعی به عنوان نخست‌وزیر، به خاطر مخالفت حزب سلفی النور با انتخاب وی است و در حال حاضر تماس‌هایی با رهبران حزب النور برقرار است تا آنها را به انتخاب البرادعی متقاعد سازند.

حزب النور معتقد است که البرادعی «سکولار» است و رویکرد سکولار وی با دیدگاه احزاب اسلامی مغایرت دارد.

حزب النور به ریاست «یونس مخیون» چهارشنبه گذشته در نشست با «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع با تعدادی از شخصیت‌های سیاسی و دینی که طی آن درباره نقشه راه مرحله انتقالی توافق حاصل شد، شرکت داشت.

بر اساس این نقشه راه، مرسی از قدرت عزل شد و «عدلی منصور» رئیس دادگاه عالی قانون اساسی به طور موقت سکان ریاست جمهوری مصر را تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری بدست گرفت

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول