اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

جمعیت اسیران فلسطین، نجات زندگی البرغوثی را خواستار شد

جمعیت «واعد» در امور اسیران و آزادگان فلسطین، تمام نهادهای دست اندرکار حقوق بشر در فلسطین را به اقدام فوری برای نجات زندگی عبدالله البرغوثی اسیر فلسطینی فراخواند.

جمعیت اسیران فلسطین، نجات زندگی البرغوثی را خواستار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از رام الله، جمیع «واعد» در امور اسیران و آزادگان فلسلطین تمام نهادهای دست اندرکار حقوق بشر در فلسطین را به پایان سکوت خود و نجات زندگی عبدالله البرغوثی اسیر فلسطینی پیش از اینکه فرصت از دست برود فراخواند.

این جمعیت با اشاره به اینکه البرغوثی دو ماه است اعتصاب غذا کرده از اینکه نهادهای حقوق بشر در قبال وضعیت دشوار او سکوت کرده اند، ابراز شگفتی کرده و تاکید کرد که وضعیت او بسیار وخیم شده است.

جمعیت مزبور فاش کرد که افسران زندان صهیونیستی آشکارا البرغوثی را تهدید کردند که  او را دیر یا زود به قتل می رسانند.

واعد همچنین هشدار داد که سایر اسیران فلسطینی که اعتصاب غذا کرده اند در وضعیت خطرناکی قرار دارند.

این جمعیت ابراز امیدواری کرد که دولت اردن برای نجات زندگی البرغوثی و سایر اسیران اردنی که بیش از دو ماه است اعتصاب غذا کرده اند، کاری انجام دهد.

این در حالی است که عیسی قراقع وزیر امور اسیران و آزادگان فلسطین در کرانه باختری رود اردن، در جریان سفر به رام الله و دیدار با پیتر مور رئیس صلیب سرخ و در حضور «قدوره فارِس» رئیس کانون اسیران  زندانهای اسرائیل به بررسی مسائل متعدد اسیران فلسطینی پرداخت.

دستگیری افراد کم سن و سال و بازداشت های اداری و نیز ملاقات با اسیران بیمار و کسانی که اعتصاب غذا کرده اند، از جمله مسائلی بود که در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.

قراقع در این دیدار از موارد نقض حقوق اسیران فلسطینی و شکنجه کودکانی که به اسارت در آمده اند و نیز محاکمه و بازجویی اسیران بدون اعطای هیچ گونه حق قانونی به آنان بنابر قوانین و منشورهای بین المللی ، پرده برداشت.

وی اظهار داشت: بازداشت‌های اداری به اقدامی معمول و هر روزه تبدیل شده است تا جایی که ممکن است بدون هیچ توجیهی گریبان هر فلسطینی را بگیرد.

این مسئول فلسطینی همچنین تصریح کرد که مسئولان اسرائیلی بنابر دلایل غیر موجه و به دور از واقعیت، خانواده صدها اسیر فلسطینی را از  حق ملاقات با آنان محروم کرده اند.

وی با اشاره به افزایش مداوم تعداد بیماران در بین اسیران فلسطینی گفت که دلیل این وضعیت سیاست بی توجهی پزشکی در زندانهای اسرائیلی است که به شکل برنامه ریزی شده در قبال اسیران اعمال می شود.

قراقع اظهار داشت که بسیاری از اسیران از بیماری های لا علاج از جمله سرطان و فلج رنج می برند در حالی که هیچ گونه خدمات پزشکی به آنان ارائه نمی شود و تنها چیزی که در اختیار آنان قرار داده می شود قرص های مسکن است.

وی از وضعیت وخیم اسیرانی که اعتصاب غذا کرده اند، ابراز نگرانی کرده و گفت این در حالی است که چند ماه پیش عرفات جرادات و میسره ابوحمدیه در زندان های اسرائیل شهید شدند و دیگر نمی خواهیم این وضعیت تکرار شود.

قراقع ضمن دعوت نمایندگان صلیب سرخ به توجه هرچه بیشتر به وضعیت اسیران گفت که گامهای جدی برای ملحق شدن فلسطین به توافقنامه ها و پیمان های بین المللی در حال انجام است که در صورت تحقق، پیشرفت قابل ملاحظه ای در خصوص مسائل اسیران تحقق خواهد یافت.

اما پیتر مورررئیس صلیب سرخ جهانی از همکاری بین دفاتر صلیب سرخ و وزارتخانه ها و موسسات دست اندرکار مسائل اسیران در فلسطین ابراز رضایت فراوانی کرده و گفت که ما در تلاش برای به کار گرفتن تمام تجارب و مهارت های خود در راستای ارائه خدمات به اسیران فلسطینی هستیم.

وی همچنین از بررسی موضوع اسیران فلسطینی با مسئولان اسرائیلی خبر داده و گفت در این گفت‌وگوها بر موضوع اسیرانی که اعتصاب غذا کرده و یا بیمار هستند و نیز اسیران کم سن و سال تاکید شده و مسئولان اسرائیلی به رعایت شرایط اسیران و نیز برخورد بهتر با آنان و خانواده هایشان فراخوانده شدند.

موررقول داد که تمام امکانات صلیب سرخ برای اعمال فشار بر اسرائیل و مجبور کردن آن به پایبندی به تعهدات بین المللی در برخورد با اسیران به کار گرفته خواهد شد.

وی تاکید کرد که اوضاع اسیران فلسطینی باید بهبود پیدا کند.

از سوی دیگر قدوره رئیس کانون اسیران فلسطینی تاکید کرد که صلیب سرخ باید به منظور توقف اقدامات خشونت آمیز علیه اسیران، اسرائیل را بیش از پیش تحت فشار قرار دهد تا به موضوع اسیرانی که بیمار بوده و یا اعتصاب غذا کرده اند رسیدگی کند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول