اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود عقد قراداد با دو بازیکن جدید

سایپا همچنان در جذب ستاره‌ها ناموفق است

تیم فوتبال سایپای البرز که در فصل جاری نقل و انتقالات فوتبال عملکردی ناامید و امید نگران‌کننده داشته، در تلاش است تا با جذب بازیکنان جدید این نگرانی‌ها را تا حدودی کاهش دهد.

سایپا همچنان در جذب ستاره‌ها ناموفق است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نماینده استان البرز در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان در سال‌های اخیر عملکرد مطلوبی در این رقابت‌های حساس و مهم نداشته است.

این تیم در رقابت‌های لیگ برتر سال 89 ـ 90 تنها موفق به کسب 37 امتیاز از 34 بازی شد و در حالی که میانگین گل زده نارنجی‌پوشان کرجی منفی پنج بود، به مقام بالاتر از یازدهم دست نیافتند.

در لیگ برتر دوره 90 ـ 91 نیز این تیم در مجموع با کسب 43 امتیاز به مقامی بهتر از هشتم نرسید و همه امیدهای مردم کرج و علاقه‌مندان به فوتبال استان البرز به این تیم به لیگ برتر 91 – 92 رسید.

متاسفانه سایپای البرز در این دوره نیز با وجود تغییر و تحولات در کادر مربیان و حضور مجتبی تقوی که با سر و صدا نیز همراه بود، موفقیتی حاصل نکرد و در نهایت در رده دهم قرار گرفت تا نماینده استان البرز طی چند دوره لیگ برتر جز ناکامی دستاورد دیگری نداشته باشد.

با پایان رقابت‌های لیگ برتر در فصل 91 – 92 و عزل ناگهانی مجتبی تقوی از سمت سرمربی‌ نارنجی‌پوشان کرجی انتظار می‌رفت که این تیم خود را با تمام توان آماده حضور در لیگ برتر آینده کند، اما در طول نقل و انتقالات خبرهای خوبی از این تیم به گوش نمی‌رسد.

* ستارهای سایپا رفتند

در ابتدای فصل قبل لیگ برتر دو بازیکن مهم و تاثیرگذار سایپا یعنی کریم انصاری‌فرد و امین منوچهری که مهاجمان نارنجی‌پوشان کرجی بودند، از این تیم جدا شده و به جمع پرسپولیس و استقلال پیوستند.

سایپا برای جایگزینی این دو بازیکن از میلاد غریبی و سعید دقیقی استفاده کرد و اتفاقاً عملکرد خوبی داشتند، اما خبر نگران‌کننده برای هواداران سایپا این است که این دو نیز امسال در فصل نقل و انتقالات کرج را به مقصد تیم‌های بزرگ ترک کردند.

به این امر باید جدایی رحمان احمدی دروازه‌بان شماره یک تیم ملی فوتبال کشورمان نیز اشاره کرد که کادر فنی جدید سایپا به جای وی دو بازیکن پا به سن گذاشته یعنی ابراهیم میرزاپور و مهدی ثابتی را جذب کردند.

اگر چه با جذب دو دروازه‌بان سایپا پرونده گلرهای خود را برای فصل بعد بسته است، اما هنوز دغدغه‌های اصلی این تیم یعنی در خط حمله باقی است.

برای پست نیز از جمع نارنجی‌پوشان کرجی خبر می‌رسد که آنها باز هم با یک بازیکن مسن دیگر توافق کرده‌اند و مقداد قباخلو مهاجم چند سال پیش پرسپولیس تهران و فصل قبل تیم دسته اولی پاس همدان را جذب کرده‌اند.

مقداد قباخلو متولد سال 1361 است و هم‌اکنون 32 سال سن دارد و به نظر می‌رسد در مصاف با مدافعان جوان تیم‌های لیگ برتری و همچنین رقابت با گلزنان جوان و با انگیزه تیم‌های دیگر، اگر چه از فاکتور تجربه برخوردار است، اما نمی‌تواند زیاد روی نیروی جوانی خود حساب کند.

این خبر را پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی سایپای البرز تایید کرده است.

در خبر این سایت آمده است: "میلاد نصرتی مدافع سال گذشته تیم فوتبال پارسه و مقداد قباخلو مهاجم سال گذشته پاس همدان با امضا قرارداد رسمی به ترکیب تیم فوتبال سایپا البرز اضافه شدند."

این گزارش حاکی است،‌ پیش از این مهدی ثابتی،‌ بابک حاتمی، محمد جعفر مهدی‌پور، رضا ناصحی و سجاد مشکل‌پور به جمع نارنجی‌پوشان اضافه شده بودند.

* سایپا استخوان‌بندی چه تیمی را حفظ کرده است

در فصل نقل و انتقالات تیم‌هایی که عملکرد خوبی داشته‌اند، اقدام به حفظ استخوان‌بندی اصلی تیم خود کرده‌اند.

از جمله اینکه کادر فنی تیم فوتبال استقلال تهران که فصل گذشته به مقام قهرمانی دست یافت و به جمع هشت تیم برتر رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا نیز رسیده است، تمام تلاش خود را برای حفظ شاکله اصلی تیم فصل قبل به کار بسته و به گفته امیر قلعه‌نویی این تیم نمی‌خواهد تغییرات زیادی در ترکیب خود بدهد.

با نگاهی به وضعیت نقل و انتقالات تیم فوتبال سایپای البرز به این نتیجه می‌رسیم که تا به امروز به صورت رسمی پنج بازیکن جدید را پیش از مقداد قباخلو و میلاد نصرتی جذب کرده و سه بازیکن یعنی رحمان احمدی‌، سعید دقیقی و میلاد غریبی نیز این تیم جدا شده‌اند.

با توجه به اینکه سایپا در فصل گذشته دهم شد و از سال 89 به بعد مقامی بهتر از هشتم کسب نکرده، کادر فنی این تیم کدام استخوان‌بندی را می‌خواهند برای فصل بعد حفظ کنند؟

انتهای پیام/‌2302/ق40‌/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول