اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وال استریت ژورنال گزارش داد

اعمال فشار کاخ سفید بر ارتش مصر برای کنترل خشونت

دولت آمریکا به طور آشکارا به ارتش مصر اعمال فشار کرد تا خشونت‌ها در این کشور آفریقایی را تحت کنترل درآورند و اخوان‌ المسلمین و هواداران را در اعتراضات هدف نگیرند.

اعمال فشار کاخ سفید بر ارتش مصر برای کنترل خشونت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»، دولت «باراک اوباما» روز جمعه به وقت محلی آشکارا به ارتش مصر اعمال فشار کرد تا اقدامات بیشتری برای تحت کنترل درآوردن خشونت‌ها در مصر انجام دهد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که ارتش نباید اخوان المسلمین یا هواداران آنها را در اقدامات سرکوبگرانه بعد از برکناری «محمد مرسی» از ریاست‌جمهوری مصر هدف گیرد.

«جن پساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: صدای تمامی آنهایی که در آرامش و به صورت صلح‌آمیز اعتراض می‌کنند باید شنیده شود، صدای آنهایی که از حوادث اوایل هفته استقبال کردند و همچنین صدای آنهایی که از مرسی حمایت کردند، باید شنیده شود.

بر اساس این گزارش، اقدام ارتش مصر در دستگیری مرسی و دیگر سران اخوان المسلمین، رئیس‌جمهور آمریکا را در جایگاه سیاسی بسیار دشواری قرار داده است.

آمریکا اقدامات اندکی را در روزهای گذشته انجام داده تا اقدامات ارتش برای خلع کردن مرسی از قدرت را مهار کند و طبق قانون کنگره‌ آمریکا، واشنگتن نمی‌تواند به ارتش هم‌پیمان خود که یک دولت منتخب دموکراتیک را با استفاده از زور سرنگون کرده، کمک کند و به همین دلیل کاخ سفید با این قانون برای کمک به ارتش مصر که با کودتای نظامی دولت مرسی را سرنگون کرده، محدود شده است.

وال استریت ژورنال گزارش کرد که اخیراً در کنگره آمریکا بسیاری از رهبران جمهوری‌خواه و دموکرات، خواستار حمایت از اقدامات ارتش مصر شده‌اند و اعلام کرده‌اند که براندازی مرسی لازم بوده است.

«اد رویس»، «الیوت انجل» از جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های ارشد کمیته امور خارجی کنگره در بیانیه‌ای اعلام کردند: هم‌اکنون به ارتش مصر بستگی دارد که نشان دهد دولت جدید موقت می‌تواند به شیوه‌ای شفاف حکمرانی کند و تلاش کند تا کشور مصر را به قانون دموکرات بازگرداند. ما مشتاق هستیم که بخش گسترده‌ای از مصری‌ها برای بازنویسی قانون اساسی گردهم آیند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول