اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

معاون اسبق وزیر خارجه مصر در گفت‌وگو با فارس:

شکست اخوانی‌ها در مصر ناکامی آنها در سوریه را به دنبال خواهد داشت

معاون اسبق وزیر خارجه مصر تاکید کرد که شکست جماعت اخوان المسلمین در مصر بازتاب‌های بسیاری در منطقه خواهد داشت که مهمترین آن ناکامی آنها در سوریه خواهد بود.

شکست اخوانی‌ها در مصر ناکامی آنها در سوریه را به دنبال خواهد داشت

«حسین هریدی» معاون اسبق وزیر خارجه مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره تاکید کرد که سرنگونی جماعت اخوان المسلمین در مصر موضع آمریکا در قبال اوضاع جاری در مصر را تغییر می‌دهد، به ویژه آنکه در بیانیه اخیر کنگره آمریکا ملاحظه کردیم که کنگره این کشور اخوانی‌ها و عملکرد نامناسب آنها در مصر را مورد انتقاد قرار داد و محکوم کرد.

هریدی همچنین در ادامه تاکیدات خود گفت که به نظر من نظام جدیدی که در مصر شکل خواهد گرفت و به قدرت خواهد رسید، با آمریکا و اسرائیل تعاملی همچون تعامل اخوانی‌ها نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ناکامی اخوانی‌ها در مصر بازتاب‌های بسیاری در منطقه از خود بر جای می‌گذارد، گفت: ‌ناکامی نظام و حکومت اخوانی‌ها در مصر بالطبع ناکامی و شکست آنها در دیگر کشورهای منطقه از جمله سوریه و تونس و برخی از کشورهایی که اخوانی‌ها در آنها به دستاوردها و موفقیت‌های سیاسی بزرگ دست یافته‌اند، را به دنبال دارد و این شکست آنها در مصر تاثیری منفی بر این سازمان در عرصه بین المللی خواهد گذاشت.

هریدی در پایان تاکید کرد که باید با مرحله آتی در مصر با قاطعیت و جدیت تعامل کرد و تمام حقایق و وقایع امور را به اطلاع مردم مصر و جامعه بین المللی رساند. همان‌گونه که باید ماهیت واقعی قاتلان سربازان مصری در سال گذشته و نتایجی که تحقیقات نظامی به آن دست یافته است، را افشا کرد.

وی همچنین گفت: جامعه بین المللی باید دریابد که آنچه در مصر روی داد، کودتا نبود و هرآنچه ارتش انجام داد، براساس خواست و اراده مردم مصر بود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول