اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کلینیک حقوقی دانشگاه مفید قم صورت می‌گیرد

بررسی لایحه حمایت از حقوق کودک در پنجمین مدرسه تخصصی حقوق

دبیر سلسله مدرسه‌های تخصصی حقوق دانشگاه مفید قم از بررسی لایحه مطرح در مجلس شورای اسلامی مبنی بر حمایت از حقوق کودک و چالش‌های مربوط به آن در پنجمین مدرسه تخصصی حقوق با حضور دانشجویان و اساتید خبر داد.

بررسی لایحه حمایت از حقوق کودک در پنجمین مدرسه تخصصی حقوق

محمد مهدی مقدادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم از برگزاری پنجمین مدرسه تخصصی حقوق با عنوان «حمایت از کودکان در معرض خطر در اسلام و مقررات داخلی و بین‌المللی» به همت کلینیک حقوقی دانشگاه مفید خبر داد و بیان کرد: این مدرسه تخصصی به مدت سه روز با همکاری یونیسف ایران و مرجع ملی حقوق کودک وزارت دادگستری در شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی به اهداف مهم این دوره تخصصی اشاره کرد و ابراز داشت: در این دوره تخصصی دانشجویان، وکلا و دست‌اندرکاران حقوق با مباحث حقوق کودک به ویژه حمایت از کودکان آسیب دیده و در معرض خطر آشنا خواهند شد.

دبیر علمی سلسله مدرسه‌های تخصصی حقوق،‌ برجسته کردن آموزه‌های ارزشمند شریعت اسلامی را از دیگر اهداف برگزاری پنجمین مدرسه تخصصی حقوق ذکر کرد.

وی افزود: آموزه‌های شریعت اسلامی در بردارنده نظامی جامع و کامل برای تربیت و تعالی کودکان و حمایت شایسته از آنان است به همین دلیل باید بیش از پیش به آن توجه شود.

مدیر کلینیک حقوقی دانشگاه مفید قم هدف از ارائه طرح بررسی حقوق کودک و گسترده کردن این مباحث را تدوین و ارتقای قوانین تخصصی در مجموعه قوانین کشور ذکر کرد.

وی به بررسی لایحه‌ای مبنی بر حمایت از اطفال و نوجوانان در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ایران اشاره و ابراز داشت: این لایحه با حضور صاحب‌نظران نهادهای علمی مرتبط در حال اصلاح و تکمیل نهایی است.

مقدادی اضافه کرد: در این دوره از مدرسه تخصصی حقوق دستاوردهای علمی و سایر مباحث مربوط به این لایحه به همراه چالش‌هایی که در این زمینه وجود دارد با حضور دانشجویان و اساتید مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی سرفصل‌هایی که در این مدرسه تخصصی حقوق مطرح می‌شود را کودکان فراموش شده، اصول بنیادین حمایت از کودکان در اسلام و حقوق بین‌الملل و... ذکر کرد و گفت: خشونت علیه کودکان و راهکارهای پیشگیری و مقابله با آن از جمله نکاتی است که در این دوره به آن توجه شده است.

دبیر سلسله مدرسه‌های تخصصی حقوق دیگر سرفصل‌های این دوره آموزشی را کار کودک از دیدگاه اسلام و مقررات داخلی و بین‌المللی و حمایت از کودکان در برابر بهره‌کشی اقتصادی عنوان کرد.

مقدادی یادآور شد: دانشجویانی که در رشته حقوق و یا رشته‌های مرتبط با آن تحصیل می‌کنند برای حضور در این مدرسه تخصصی می‌توانند در ساعت‌های اداری با شماره 32903552-025 کلینیک حقوقی دانشگاه مفید قم تماس بگیرند.

انتهای پیام/78005/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول