اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

وزیر سابق دفاع لبنان در گفت‌وگو با فارس:

تحولات مصر انقلابی برای تصحیح روند انقلاب است/ صفحه اخوان بسته شد

وزیر سابق دفاع لبنان با بیان اینکه انقلاب ۲۵ ژانویه تابوی ترس را نزد ملت مصر شکست؛ تاکید کرد آنچه اکنون در مصر رخ می‌دهد انقلابی برای تصحیح روند انقلاب ۲۵ ژانویه است.

تحولات مصر انقلابی برای تصحیح روند انقلاب است/ صفحه اخوان بسته شد

«عبدالرحیم مراد» رئیس حزب الاتحاد و وزیر سابق دفاع لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیروت، با بیان اینکه ملت مصر در 25 ژانویه (2011) نظام کشورش را تغییر داد ولی گروهی نظام مصر را قبضه کردند، افزود: یکی از مشخصات انقلاب 25 ژانویه این است که تابوی ترس را شکست و جوانان در آن شرکت کردند. همین جوانان اکنون به دنبال تغییر نظام هستند.

‌ وی تحولات فعلی مصر را انقلابی برای تغییر و در راستای منافع کشور خواند و با برشمردن سرزمین فرعونیان به عنوان سوپاپ اطمینان امت (عربی)، تاکید کرد که مصر زمام رهبری (کشورهای عربی) را در انقلاب 23 ژوئیه 1952 به دست گرفت ولی در دهه‌های گذشته عقب‌نشینی کرد.

مراد ریاست جمهوری و نیروهای نظامی را دو نهاد تاثیر گذار در مصر خواند و افزود: ارگان نظامی (نیز) از فرزندان ملت مصر تشکیل شده و از پیامدهای معاهده کمپ دیوید رنج می‌برد.

وی با بیان اینکه نیروهای نظامی مصر در مقابل فشارهای خارجی سر تسلیم فرود نمی‌آورند، افزود: نهاد نظامی سعی در نجات کشور و اداره آن در مرحله انتقالی به رهبری رئیس دیوان عالی مصر دارد. نیروهای نظامی مردم را در خیابان‌ها دیدند و نمی‌توانستند موضعی در دشمنی با تجمعات مردم اتخاذ کنند.

وزیر سابق دفاع لبنان با بیان اینکه روابط اخوان‌المسلمین با رژیم صهیونیستی بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد که طرح آمریکا دیگر قادر بر سیطره (بر مصر نیست) و تلاش‌های آمریکایی‌ها در دوران جمال عبدالناصر نیز به شکست انجامید. هم اکنون واشنگتن از نظر نظامی مشتت شده و قدرت‌هایی چون چین، روسیه و گروه بریکس فرا رویش قرار دارند.

وی در پایان با تاکید بر لزوم بستن صفحه اخوان المسلمین در همه جا، افزود: پس از این تحولات، همگان بر اساس پتانسیل مصر در بازیابی نقشش در رهبری امت، در برنامه‌هایشان تجدید نظر خواهند کرد و این امر بر تحولات سوریه منعکس خواهد شد و به زودی گروه‌های مسلح فعال در سوریه شکست خواهند خورد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول