اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

تکیه‌گاه حوزه‌های علمیه خواهران مراجع تقلید هستند

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور مراجع تقلید را تکیه‌گاه حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه‌های علمیه خواهران دانست.

تکیه‌گاه حوزه‌های علمیه خواهران مراجع تقلید هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در دیدار با آیت‌الله العظمی علوی گرگانی اظهار داشت: تکیه‌گاه حوزه‌های علمیه خواهران مانند حوزه‌های علمیه برادران، مراجع تقلید هستند.

وی با اشاره به تحصیل بانوان طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران در سطوح دو و سه اظهار داشت: امیدواریم در سال آینده مقطع سطح چهار را ویژه بانوان طلبه در چهار استان کشور راه‌اندازی کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور هدف اولیه حوزه‌های علمیه خواهران را بانوان مشغول به تحصیل در این حوزه‌ها دانست و افزود: تلاش می‌کنیم تا طلاب همسران و مادران شایسته‌ای باشند تا بتوانند نسل آینده اسلام و انقلاب را متدین کنند.

وی با اشاره به اینکه این تلاش در ستاد مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با ساختاری چابک انجام می‌گیرد، اضافه کرد: آیت‌الله شرعی به عنوان موسس این مرکز زحمات زیادی برای اسلام، انقلاب و حوزه‌های علمیه خواهران کشیده است تا حوزه‌های علمیه خواهران به مجموعه‌ای آبرومند تبدیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به نقش کمک‌های مردمی در اداره مدارس علمیه خواهران اضافه کرد: بخش عمده هزینه‌های حوزه‌های علمیه خواهران از طریق خیرین تامین می‌شود و در کنار آن کمک‌هایی از مراجع تقلید و همچنین کمک‌هایی از دولت نیز دریافت می‌کنیم.

وی اظهار داشت: توجه به ظرفیت خیرین موجب شد تا در سال گذشته که کمک‌های دولتی کاهش یافت، پروژه‌های عمرانی حوزه‌های علمیه خواهران با تعطیلی مواجه نشود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: از شش سال قبل با استفاده از کمک‌های دولتی و به ویژه خیرین پروژه ساختمان 250 مدرسه علمیه در حال احداث بود که اکنون حدود 170 پروژه از آنها به اتمام رسیده است.

وی ارزش واقعی این پروژه‌ها را هزار و 500 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: کل کمک به مدارس علمیه از محل منابع دولتی 110 میلیارد تومان بوده است یعنی مردم 15 برابر دولت به حوزه‌های علمیه خواهران کمک کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان اینکه مدارس علمیه نقش موثری در تمدن‌سازی اسلامی دارند، حمایت مردم را موجب ماندگاری و اثرگذاری حوزه‌های علمیه خواهران دانست.

وی با اشاره به درخشش بانوان طلبه در عرصه پژوهش طی سال‌های اخیر افزود: خواهران طلبه با وجود امکانات کمتر، اشتیاق، انگیزه و تلاش پیگیرتری در امور حوزه دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه توسعه حوزه‌های علمیه خواهران باید به عنوان یکی از اهداف استراتژیک نظام تلقی شود گفت: تنها نهادی که بدون حاشیه و بدون ایجاد مسئله در کشور برای فرهنگ بانوان تلاش می‌کند، حوزه علمیه خواهران است.

وی با اشاره به تشکیل مرکز تحقیقات زن و خانواده در زیرمجموعه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: این مرکز طی 12 سال گذشته فعالیت‌های قابل توجهی در زمینه جریان‌شناسی مسائل زنان، مقابله با تفکرات انحرافی از جمله فمنیسم و تبیین اندیشه اسلامی در عرصه زن و خانواده داشته است.

انتهای پیام/2258/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول