اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله العظمی علوی گرگانی:

بانوان را در تحصیلات حوزوی عقب نرانیم

یکی از مراجع تقلید ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه‌های علمیه خواهران گفت: نباید بانوان را در تحصیلات حوزوی عقب برانیم.

بانوان را در تحصیلات حوزوی عقب نرانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، آیت‌الله سید محمد علوی گرگانی امروز در دیدار مدیر و جمعی از معاونان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در سخنانی اظهار داشت: همان گونه که سلسله جلیله روحانیت از صنف آقایان شکل گرفته است، نباید بانوان را در فراگیری علوم حوزوی برانیم.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه در اکثر آیات در کنار واژه‌هایی نظیر مومنین و مسلمین،‌ واژه مونث مومنات و مسلمات هم ذکر شده است، خطاب به مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران گفت: شما در حوزه‌های علمیه خواهران نشان دهید که می‌توان مومنات را در کنار مومنان داشت.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اگر بخواهیم در میان بانوان موفق باشیم باید افرادی از جنس خودشان داشته باشیم، اضافه کرد: باید از میان بانوان افرادی وارسته و شایسته تربیت کنید و آنها را در جامعه مطرح کنید.

آیت‌الله علوی گرگانی افزود: اگر خانم‌ها به خانم‌ها موعظه دهند، اثرش بیشتر است و در نتیجه حوزه‌های علمیه خواهران در امر به معروف و نهی از منکر موفقیت بیشتری دارد. نتیجه آنکه تلاش‌های شما مرضی حضرت ولی عصر(عج) خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید از این نعمت بهره برد گفت: در تمام رشته‌ها هر جا بانوان قدم گذاشته‌اند با علاقه بیشتری به انجام کارها پرداخته‌اند و تلاشی مضاعف از خود نشان داده‌اند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: زمینه کار در مورد زنان بیشتر فراهم است و کسانی که در این عرصه زحمت می‌کشند حاصل زحمات خود را مشاهده می‌کنند.

وی با اشاره به سخنان مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در ارائه گزارش عملکرد این حوزه‌ها، افزود: این از ابتکارات آیت‌الله شرعی بود که در مورد زنان قدم گذاشت و استقامت کرد و نتیجه آن مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران شد.

انتهای پیام/2258/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول