اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی:

گام‌های پیشرفت در حوزه ورزش مقتدرانه‌تر برداشته شود

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی گفت: گام‌های پیشرفت در حوزه ورزش محکم‌تر و مقتدرانه‌تر برداشته شود.

گام‌های پیشرفت در حوزه ورزش مقتدرانه‌تر برداشته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدتقی حسن‌زاده پیش از ظهر امروز در چهارمین کنگره ملی مدیریت ورزش با محوریت توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در گرگان اظهار داشت: ایران باید با نگاه فرهیختگی، توجه به علوم دانش‌بنیان و فرصت آفرین جایگاه مناسبی در منطقه و دنیا به دست آورد.

وی با اشاره به سند راهبردهای ورزشی کشور تصریح کرد: یکی از مهمترین راهبردهای کلان و مورد توجه وزارت ورزش و جوانان توجه به آموزش و پژوهش است که باید به عنوان یک اصل محوری در اولویت قرار بگیرد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی خاطرنشان کرد: این مرکز در افق چشم‌انداز 1404 باید سازمان تربیت بدنی را به عنوان مغز متفکر و هدایتگر در بخش‌های وزارتخانه تبدیل کند که همه دستگاه‌ها باید همت کنند تا این کار بزرگ شکل بگیرد.

حسن‌زاده متذکر شد در برنامه سوم توسعه، علمی‌ کردن ورزش و کاربردی‌ کردن یافته‌های علمی در صحن علنی ورزش نیاز به همت ملی دارد.

وی با بیان اینکه جوانی و تندرستی دو مسئولیت اصلی و اساسی وزارت ورزش است، خاطرنشان کرد: انسان همواره باید این دو نعمت ارزشمند و گرانبها را به درستی مورد استفاده قرار دهد تا به رشد و تعالی دست یابد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی با تأکید بر اینکه انسان از طریق تفکر و پژوهش می‌تواند به کمال برسد متذکر شد: مبانی دینی و اعتقادی ما همواره انسان را به تفکر و اندیشیدن دعوت می‌کند چنانچه آیات قرآن کریم با پیام سازنده خود توجه انسان را به تعقل و شناخت رهنمون می‌کند.

حسن‌زاده افزود: پیشرفت‌هایی که دانشمندان ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی، دانش هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، صنعت و ... بدست آوردند در سایه تفکر و پژوهش به مرحله شکوفایی رسیده است.

وی با اشاره به قدرت و اثرگذاری ورزش بیان داشت: حوزه ورزشی نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد لذا برای اینکه بتوانیم پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذاریم و در این عرصه عقب نمانیم علاوه بر برنامه‌ریزی نیازمند نیروی انسانی توانمند هستیم.

رئیس مرز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی با بیان اینکه باید گام‌های پیشرفت در حوزه ورزش محکم‌تر و مقتدرانه‌تر برداشته شود، ابراز داشت این توانایی در بدنه ورزشی کشور وجود دارد که اگر به درستی مورد توجه قرار بگیرد می‌تواند باب خوبی برای ظهور و بروز استعدادهای جوانان باشد.

حسن‌زاده توجه مسئولان را به دو نکته اساسی در وضعیت کشور ضروری دانست و گفت: مسئولان باید توجه همه‎جانبه به مسائل علمی داشته باشند همچنین توجه به فضای فرهنگی و ورزشی با رویکرد جامع‎نگرانه از اولویت‌هایی است که لازم به توجه مسئولان دارد.

به گفته وی اگر قابلیت‌های کشور با نگاه علمی و برنامه‌ریزی صورت بگیرد شاهد موفقیت‌های بسیاری در حوزه ورزش و جوانان خواهیم بود.

انتهای پیام/83001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول