اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای تألیف کتاب‌های حوزه آزمون و ارزشیابی مهارت

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان تجلیل شد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: در همایش تجلیل از مؤلفان، ممیزین و تلاشگران تدوین کتب مهارتی، از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان تقدیر شد.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان تجلیل شد

 علیرضا مهرابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در سال‌های 90 تا 92 تعداد 110 عنوان کتاب در حوزه آزمون و ارزشیابی مهارت (مجموعه و سئوالات نظری و عملی) توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور منتشر شده که این اداره کل در تدوین و ممیزی 25 عنوان کتاب همکاری داشته است.

وی ادامه داد: در همین خصوص از کارشناس پژوهش این اداره کل و بیش از 30 نفر از مؤلفان و ممیزان تالیف کتب از استان همدان توسط معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تقدیر شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان اضافه کرد: 12 عنوان کتاب مجموعه سئوالات نظری و عملی حرفه‌های اتوکد، کارور Excel، کاربر بانک اطلاعاتی SQL Server، نقشه‌کشی صنعتی درجه 2، بنای سفت‌کار، کمک بنای سفت‌کار، کاشیکار، نقشه‌بردار، طراح و معماری، کمک گچ‌کار، درب و پنجره‌ساز پروفیل و نقشه‌کشی سازه توسط کارشناسان و مربیان بخش دولتی و خصوصی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای همدان تدوین شده است.

وی افزود: همچنین ممیزی 13 عنوان کتاب مجموعه سئوالات نظری و عملی در حرفه‌های مختلف صنعتی و خدماتی با همکاری مربیان و کارشناسان این استان انجام گرفته است.

مهرابی در خصوص اهداف تدوین کتاب‌های مجموعه سئوالات نظری و عملی حرفه‌های مهارتی بیان داشت: با توجه به اینکه ارزشیابی مهارت کارآموزان و تعیین صلاحیت حرفه‌ای نیروی کار از مأموریت‌های سازمان است، تدوین و تولید منابع معتبر تحت عنوان «مجموعه کتاب‌های سئوالات نظری و عملی ارزشیابی مهارت» با هدف راهنمایی گروه‌های هدف و متقاضیان سنجش مهارت، آشنایی داوطلبان با آزمون و در نتیجه جلوگیری از صرف هزینه و زمان برای شرکت در آزمون مجدد انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب‌ها حاوی درسنامه، سئوالات نظری چند گزینه‌ای، پاسخ‌های تشریحی و آزمون‌های آزمایشی و عملی هستند که به عنوان منابع قابل اطمینان مورد استفاده متقاضیان آزمون ادواری، مهارت‌آموزان، دانش‌آموزان کار و دانش و مربیان خواهد بود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان از تشکیل کارگروه‌های تخصصی؛ تعیین قالب و ساختار منابع آموزشی، توسعه شبکه فروش و بازاریابی انتشارات و بازنگری منابع آموزشی موجود و اصلاح و تأمین منابع جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد و گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان به عنوان دبیر کمیته تخصصی قالب و ساختار منابع آموزشی تعیین شده است.

انتهای پیام/89002/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول