اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حفظ نباتات استان سمنان خبر داد

استقرار 76 شبکه مراقبت گیاه‏پزشکی در استان سمنان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از استقرار 76 شبکه مراقبت گیاه‏پزشکی در استان سمنان به منظور تولید محصول سالم خبر داد.

استقرار 76 شبکه مراقبت گیاه‏پزشکی در استان سمنان

حمید نادریان امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان، مهمترین اقدامات انجام شده برای تولید محصول سالم در بخش کشاورزی را در استان سمنان تشریح کرد.

وی گفت: برای تحقق تولید محصول سالم، برنامه‏های متعددی از جمله IPM (مدیریت تلفیقی آفات)، توانمندسازی کارشناسان شبکه‏های مراقبت و ساماندهی فروشندگی‏های سموم در استان سمنان اجرایی شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان سمنان افزود: در این راستا، توسعه، تقویت و تجهیز کلینیک‏های گیاه‏پزشکی، توسعه و تجهیز انسکتاریوم و ردیابی باقیمانده سموم در محصولات زیرپوشش طرح در استان سمنان اجرا شده است.

نادریان افزود: در سال گذشته، برنامه IPM درسطح بیش از 39 هزار هکتار از مزارع و باغ‏های استان سمنان انجام شده است.

وی با تشریح برنامه‏های متعدد IPM گفت: با استقرار 76 شبکه مراقبت گیاه‏پزشکی، مبارزه به صورت بیولوژیک و غیرشیمیایی در استان سمنان صورت گرفته است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان سمنان ادامه داد: این اقدامات شامل مبارزه بیولوژیک با عوامل ماکرو در مزارع گوجه‏فرنگی، پنبه، ذرت و باغ‏های انار در سطح هزار و 150 هکتار و مبارزه بیولوژیک با استفاده از مواد بیولوژیک در سطح هزار و 738 هکتار بوده است.

نادریان همچنین بیان کرد: مبارزه غیرشیمیایی از طریق نصب کارت زرد، فرمون، حذف پرچم در سطح 36 هزار و 750 هکتار از اراضی سمنان انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان سمنان بیان کرد: در مجموع بیش از 39 هزار هکتار از مزارع و باغ‏های این استان در برنامه IPM برای تولید محصول سالم زیرپوشش طرح قرار گرفته است.

انتهای پیام/2249/ر20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول