اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در انتقاد از جاسوسی آمریکا

مرکل: دیگر در شرایط دوران جنگ سرد به سر نمی‌بریم

صدراعظم آلمان با انتقاد از جاسوسی آمریکا از دفاتر اروپایی ابراز امیدواری کرد واشنگتن نگرانی‌های اروپا در این مورد را جدی بگیرد.

مرکل: دیگر در شرایط دوران جنگ سرد به سر نمی‌بریم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان پس از گفت‌وگویی تلفنی با «باراک اوباما« رئیس‌جمهور آمریکا ابراز امیدواری کرد که آمریکا نگرانی‌های آلمان درباره جاسوسی‌های آمریکا از اروپا را جدی بگیرد و دو طرف بتوانند به زودی گفت‌وگو کنند.

وی در جریان کنفرانسی خبری در این مورد گفت: «من می‌خواهم که مسایل روشن شوند و امیدوارم که به اطلاعاتی دست یابیم و به نتایج مهمی برسیم.»

صدراعظم آلمان افزود: « از دید من جاسوسی از موسسات در اتحادیه اروپایی چیزی نیست که ما انتظار آن را از دوستان خود داشته باشیم. چرا که ما دیگر در شرایط جنگ سرد به سر نمی‌بریم.»

از این رو قرار است «هانس پیتر فریدریش» وزیر کشور آلمان در سفری به آمریکا در این زمینه رایزنی کند.

پیش از این اوباما ضمن تلاش برای کاهش دادن نگرانی‌های مرکل درباره جاسوسی ایالات متحده از دفاتر نمایندگی کشورهای اروپایی، با وی توافق کرد که دو طرف دیداری در سطوح بالا در خصوص این مساله با یکدیگر برگزار کنند.

این گزارش پس از آن منتشر شد که ادوارد اسنودن، جاسوسی سابق سیا اطلاعاتی را در خصوص جاسوسی آمریکا از شهروندان خود و متحدانش فاش کرد. وی احتمالا اکنون در منطقه ترانزیت فرودگاه مسکو به سر می‌برد و تقاضاهایش برای دریافت پناهندگی از کشورهای مختلف تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

انتهای‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول